SP in actie tegen bomenkap

26 januari 2014

SP in actie tegen bomenkap

Zaterdagmorgen 25 januari jl. heeft de SP een aantal bomen langs de Nieuwe Maasheseweg en langs het fietspad door Landweert gemarkeerd met lint en met de boodschap “ Help, ben ik een bedreigde boom?”

De SP heeft dit gedaan om de aandacht te vestigen op de voorgenomen kap van 850 bomen in het kader van de bezuinigingen.

De SP is van mening dat de gemeente hiermee in haar bezuinigingsdrift helemaal doorslaat. Bovendien vragen we ons af hoe je het klaarkrijgt om het ene jaar mee te doen aan de verkiezing voor de groenste gemeente en een jaar later een substantieel aantal bomen wilt vernietigen, niet omdat ze ziek zijn, maar alleen omdat ze geld kosten.

Volgens de wethouder is de lijst met potentiële slachtoffers nog niet klaar. Wij vragen ons dan af hoe je wel weet dat het er 850 zijn.

Komende weken gaat de SP verder met deze actie en zullen ook op andere plekken in de gemeente bomen worden gemarkeerd met lint en met de bovenstaande boodschap.