Venray kleurt 100% sociaal

26 februari 2014

Venray kleurt 100% sociaal

We zitten nu zo’n beetje op het midden van de verkiezingsstrijd en hebben door het carnavalsgebeuren een lang weekend vrij van activiteiten. Hoewel we nog wel nagedacht hebben om tijdens de carnaval nog wat te doen met rode neuzen of meelopen in de optocht, hebben we toch besloten om dat niet te doen. Tijdens het carnavals gebeuren staat de geest van de mensen die carnaval vieren echt niet naar de gemeentepolitiek en als ze er al wat over horen tijdens een buut of in de optocht, dan wordt het in het belachelijke getrokken. En we zijn nu eenmaal een zeer serieuze partij en dat begint zo langzamerhand ook door te dringen bij de gevestigde politieke orde in Venray!

Wat ben ik trots op deze partij en zijn leden! Wat een inzet is er al getoond en wat een enthousiasme heb ik al meegemaakt! Tijdens het bezoek van Emile Roemer stroomde het plein helemaal vol en Emile en ook ikzelf en andere leden van de SP hadden amper de tijd om iedereen te woord te staan. Hoogtepunt voor mij was hierbij toch wel het bezoek van ons oudste lid Lies Royle Kuipers (86 jaar) die in haar rolstoel toch nog even Emile kwam begroeten en duidelijk maakte dat zij op het Schuttersveld veel reclame maakt voor de SP.

De SP hulpdienst, met vooral veel dank aan ons raadslid Ronald van Hal, haalde ook een aantal successen binnen. Mensen die in hun ellende nergens anders meer naar toe konden zijn door de hulpdienst geholpen en is er veelvuldig overleg geweest met de gemeente en met de burgemeester en de wethouder. Twee schrijnende voorvallen van typisch gebrek aan menselijk inzicht van de ambtenarij is gelukkig recht gezet kunnen worden en zijn deze mensen nu in ieder geval weer op weg geholpen.

Hoe sociaal slecht het gesteld is in Venray blijkt wel uit het feit dat de SP Hulpdienst steeds vaker benaderd wordt door mensen. Het blijft zaak om de hulpdienst te versterken, voel je je geroepen, geef je dan op bij het bestuur. De mensen hebben ons echt 100 % sociaal nodig!

Dat wethouders ook keutels kunnen intrekken bleek maar weer eens toen de SP een motie indiende met betrekking tot de belachelijke boete die tafeltennis vereniging Redstars had gekregen vanwege het zwerfvuil rondom hun papiercontainer. Uiteindelijke resultaat was dat de boete niet betaald hoefde te worden.

Helaas geldt bovenstaande niet wat de zorg betreft! De zittende gemeenteraad nam zonder slag of stoot een beleidsnota aan betreffende de zorg. Alleen de SP was natuurlijk tegen en dit zullen we in de campagne ook steeds meer moeten gaan uitdragen. Als je zorg wilt zonder zorgen, dan SP!

En als je echt een neoliberaal geluid van de PvdA wilt horen, ik kan het me nauwelijks voorstellen, maar toch, luister dan naar de woorden van Elly van Dijk in de laatste gemeenteraadsvergadering waarin ze eigenlijk letterlijk zei dat de mensen het zelf maar moeten gaan oplossen!

In het laatste weekend is er door veel leden hard gewerkt in de campagne, we gingen deur aan deur in Landweert en stonden bij de Plusmarkt flyers uit te delen. Zowel aan de deuren als bij de supermarkt kregen we veel positieve reactie van de mensen. Andere leden gingen de borden beplakken en Venray begint al aardig Rood te kleuren van de affiches die je al bij veel leden ziet hangen! Heb je het affiche nog niet hangen, niet langer treuzelen en hang op! Iedereen moet weten dat Venray 100 % Sociaal moet worden!

De aktie rond de nachtapotheek heeft nog wat extra aandacht gekregen door een speciaal verkiezingsbord net bij de ingang. Iedereen mag tenslotte weten dat de nachtapotheek nog steeds open is dankzij de politieke druk die de SP hierop gelegd heeft!

Na het “rustweekend” gaan we er nog twee weken vol tegenaan! Op zaterdag 8 Maart gaan we naar het Brukske en als er genoeg actieve leden zijn ook naar Veltum. Leden in Wanssum gaan nog in Wanssum aan de slag. En omdat het zo mooi was, zetten we op 15 maart de tent weer op op de Grote Markt en staan we daar de hele dag met soep, koffie en ons politieke ideaal! Ook zullen alle wijken en zoveel mogelijk dorpen nog voorzien worden van onze politieke flyer. Hier kunnen we nog wel hulp bij gebruiken, dus als je nog wat tijd over hebt om jou politieke ideaal uit te dragen, geef het dan even door.

Donderdag na 19.00 uur ben ik te zien in een debat met de VVD op Peel en Maas TV. Dan op 12 Maart live op Omroep Venray en op donderdag 13 maart wordt het grote lijsttrekkers debat opgenomen voor de Peel en Maas TV, wat op zaterdag 15 Maart wordt uitgezonden

Ik heb er nog steeds heel veel zin in, jij ook?

Jan Hendriks, lijsttrekker SP Venray

SP Venray 100% Sociaal!