Raadslid iets voor U?

26 april 2005

Raadslid iets voor U?

Volgend jaar maart 2006 worden er weer gemeenteraadsverkiezingen gehouden. U kunt daar als SP-lid een actieve rol in spelen. Dit doet u niet alleen door mee te helpen tijdens campagnes maar ook door uzelf beschikbaar te stellen voor op de kieslijst voor de raad en/of raadscommissie.

U wilt voor de SP raadslid worden. Wat moet u er voor in huis hebben?

• U bent lid van de SP;
  • U kent de SP-ideologie en manier van werken en kunt deze ook in de praktijk brengen;
  • U vindt het geen bezwaar dat er geen financiële vergoeding tegenover het raadswerk staat;
  • U bent iemand die enerzijds initiatieven neemt en zelfstandig kan analyseren, anderzijds bent u een teamspeler;
  • U bent in staat om praktische oplossingen te bedenken voor complexe problemen;
  • U hebt het lef om tijdens een publiek debat of andere openbare bijeenkomst het woord te voeren, te anticiperen en het SP-standpunt te vertegenwoordigen;
  • U houdt ook van bijwonen van (lange) vergaderingen en het lezen van stukken;
  • U hebt de tijd voor het raadswerk: minimaal 1 avond in de week voor een periode van 4 jaar.

U wilt meer weten of uzelf aanmelden?

Indien u serieuze interesse heeft voor het raadswerk zult u worden uitgenodigd voor een of meerdere gesprekken met de leden van het bestuur van de Afdeling Venray. Voor een verkiesbare plaats op de lijst is deelname aan de landelijke cursus voor aspirant-raadsleden verplicht. Wilt u eerst meer informatie of hebt u interesse neem dan contact met ons op. Stuur uw e-mail naar de afdeling Venray.