Gemeenteraadsverkiezingen 2006

1 juni 2006

Gemeenteraadsverkiezingen 2006

Zoals in het jaarplan 2004 en op de algemene ledenvergadering dit jaar reeds besproken is, zijn wij van plan om in 2006 mee te doen aan de gemeenteraadsverkiezingen. We zijn van mening dat de SP in Venray voldoende sterk is om een succesvolle gooi te doen naar één of meer raadszetels in 2006. Zowel politiek als organisatorisch staan we er goed voor.

De vele positieve reacties die we kregen tijdens onze acties in het centrum en op koopavonden sterken ons in het gevoel dat er voor de mensen in Venray in 2006 weer echt wat te kiezen moet zijn. Ook het aantal mensen die bij de afgelopen verkiezingen op de SP heeft gestemd, is duidelijk toegenomen, dus ook wat dat betreft mogen we goede hoop hebben.

Binnen het bestuur hebben vijf leden besloten om de cursussen, die door de SP voor elk kandidaat gemeenteraadslid verplicht wordt, te gaan volgen. Maar, met deze vijf leden zijn we er nog niet. We willen graag kerngroepen gaan vormen met actieve leden, die t.z.t. onze raadsleden met raad en daad bijstaan. Dus ben je goed op de hoogte van of wil je je graag gaan bekwamen in onderwerpen als sociale voorzieningen, woningbouw, milieu, jeugdzaken, financiën e.d., meld je dan aan bij het bestuur. Telefoon 0478-583812 of mail naar venray@sp.nl Ook als je niet veel tijd ter beschikking hebt, maar wel wil helpen, ben je van harte welkom.

Cursussen

Dit najaar start de SP-Horst aan de Maas in nauwe samenwerking met de SP-Venray weer de cursussen waarin je kennis kunt maken met de SP en het gedachtegoed van de SP. Deze cursussen worden meestal 1 keer in de 4 weken op een vaste avond gehouden. Leerzaam en gezellig. De politiek op gemeentelijk niveau zal deze keer als onderwerp worden genomen. Met het oog op de gemeenteraadsverkiezingen van 2006 een extra interessante cursus. Mocht je nu al interesse hebben, bel of mail naar bovenstaand nummer of adres. Meer informatie volgt.

Met vriendelijke groet,

Huub Rademacher. Afdelingsvoorzitter SP-Venray.