Verdient Maessen De Peel?

18 augustus 2006

Verdient Maessen De Peel?

Het racecircuit De Peel blijft de gemoederen bezig houden. Racecircuit De Peel zoals het nu nog is.
Gedeputeerde B. Kersten laat in de Peel en Maas van 15 december 2005 weten dat "Harrie Maessen dit ook verdient".
Maar wat verdient Harrie Maessen dan vraagt Rob Janssen zich namens de SP-fractie in Provinciale Staten af?

Steeds vaker hoort de SP-statenfractie geluiden van machteloosheid en verslagenheid onder meer van de omwonenden. In de Limburger van 12 juli 2006 staat het er onverbloemd: “Exploitant H. Maessen kan ongebreideld zijn gang gaan.”; “Die Maessen, is dat de Abramovitsj van de Peel?”. En in de Peel en Maas van 20 juli 2006: “Wie ziet niet dat de gemeente de handel en wandel van Harry Maessen en overige ontwikkelaars tot enige en hoogste doel verheven heeft?”; “Ze praten en ze zingen en ze lachen tot in Vaals, want in ons mooie Venray ligt het lààààànd van Maessen en Waals”.
Rob Janssen vindt dat de uitspraak van deputé Kersten nu in een nieuw en interessant daglicht komt te staan en voelt de noodzaak het collega van Gedeputeerde Staten eens aan de tand te voelen.
Zo vraagt Janssen zich af of het college kan aangeven op basis waarvan Harrie Maessen “dit” heeft verdiend en welke maatschappelijke inspanningen en prestaties Maessen gedaan heeft om tot dit resultaat te komen. En dan de omwonenden, verdienen zij ook een acceptabele leefomgeving zonder buitensporig overlast? Janssen vraagt verder of het college een gemotiveerde belangenafweging kan maken tussen Maessen en de omwonenden wat zei “verdienen".
Het College van Gedeputeerde Staten heeft nog niet inhoudelijk geantwoord op de schriftelijke vragen van Janssen. Wordt vervolgt...

Klik hier voor de brief (pdf) met schriftelijke vragen aan het College van Gedeputeerde staten