SP Venray blijft groeien

25 mei 2007

SP Venray blijft groeien

De SP blijft zowel landelijk als lokaal groeien. Het aantal SP-leden in Venray overstijgt al geruime tijd alle verwachtingen. Linda Weijs aan het woord.

“Met meer leden kunnen we ook meer doen” begint Linda Weijs, voorzitter van de SP Venray, met haar betoog. “We steunden lange tijd alleen op de schouders van de bestuursleden en een aantal enthousiaste vrijwilligers. Natuurlijk fantastisch en, we worden door de (landelijke) groei steeds bekender in Venray. Verder is er gewoon ontzettend veel te doen. We komen handen te kort!
“Bijvoorbeeld de Veolia-actie van 13 april jl., alleen zo’n actie voorbereiden en uitvoeren kost veel werk en tijd. Hoe meer mensen ons willen helpen, ook al zijn het kleine hand en span-diensten, het helpt ons om de actie goed op de rit te krijgen. Gelukkig konden we al putten uit een aantal vrijwilligers. Het was dan ook een geslaagde dag. En wat te denken van de hoeveelheid klachten die we binnenkrijgen over de oude Veolia-treinen. Veel mensen zijn ontevreden over de dienstverlening van Veolia en laten ons dat weten. Die klachten moeten worden verzameld, mensen moeten een antwoord terugkrijgen en vervolgens moeten die klachten worden verwerkt in acties naar gemeente, provincie en natuurlijk Veolia.”

De groei van de SP zit niet alleen in het ledenaantal. Steeds meer mensen weten de weg naar de SP in Venray te vinden. Weijs: “We blijven groeien, in ledental en ook in het aantal zaken. Als we dat willen blijven oppakken hebben we mensen nodig die dat willen doen. Daarom heb ik alle leden die onder ons gebied vallen aangeschreven om ons te komen ondersteunen.
“We hebben inmiddels genoeg vrijwilligers om alvast een kernteam op te starten. Die gaat het bestuur en de fractie ondersteunen. Dat houdt echt van alles in: van het lezen van moeilijke stukken van de commissie- en raadsvergaderingen van de gemeente tot het doen van onderzoek in wijken of dorpen over onderwerpen die u en mij aangaan. Dat is maar een klein onderdeel. Als er verkiezingen zijn moeten wijken gefolderd worden en we willen ook regelmatig te zien zijn onder de mensen want voor hun doen we het allemaal. Vooral dat zichtbaar zijn vinden we als SP heel belangrijk, zo houden we contact met de mensen waarvoor we onze nek uitsteken!
“Wat we ook belangrijk vinden is om overal in de gemeente vertegenwoordigd te zijn, want ons werkgebied beslaat de gehele gemeente Venray èn Meerlo-Wanssum en Bergen.”

De SP gaat de leden actief benaderen. Weijs vertelt: “We hebben nu alle leden aangeschreven. Stap 2 is dat we al onze leden ook actief gaan benaderen. Zo hopen we in razend tempo onze slagkracht te vergroten zodat we nog beter de burger van Venray van dienst kunnen zijn èn blijven”