Ambulances dankzij SP toch naar brandweerkazerne

16 november 2009

Ambulances dankzij SP toch naar brandweerkazerne

Dankzij bemoeienis van de SP verhuist de Ambulancedienst RAV binnenkort naar de brandweerkazerne. De SP moest er bij wethouder Jansen op aandringen om naar het huidige onderkomen te kijken. Want de gemeente is niet verantwoordelijk vond Jansen. Toch vond Jansen de acute zorg belangrijk genoeg om er mee aan de slag te gaan.

Begin oktober 2009 komen de eerste klachten van het ambulancepersoneel bij de SP binnen. Ambulancepersoneel had haar klacht over het beroerde onderkomen al bij een andere politiek partij aangekaart echter zonder succes.
Er zijn zorgen over de aankomende winter. De Ambulances staan op het parkeerterrein van de Wieën (bij de huisartsenpost) onder een tent die minimale bescherming biedt aan weer en wind. Motoren worden met een speciaal systeem warm gehouden maar bij strenge vorst werkt dat onvoldoende. Daarnaast is er kans op dichtgevroren ramen want de cabine wordt niet verwarmd. De SP vond dit niet kunnen en kaartte de situatie aan in de Commissie Maatschappelijke Diensten van 15 oktober jl..

De SP is blij met de huidige gang van zaken. Ronald van Hal: “We zijn blij dat de wethouder de zaak goed heeft opgepakt en naar een geschikte oplossing heeft gezocht. Dit zal de acute zorg in de toekomst alleen maar ten goede komen; de ambulances zullen niet meer in weer en wind komen te staan waardoor de betrouwbaarheid toeneemt. Ik ben alleen nog benieuwd wanneer de ambulances bij de brandweerkazerne terecht kunnen. Hopelijk is dat zo snel mogelijk maar neem van mij aan dat we de zaak goed volgen. Verder gaan we ook kijken hoe het met het toezicht gesteld staat. Want hoe kan het dat die ambulances zo lang onder een tent hebben gestaan. Dit doen we samen met onze SP-collega’s in de Provincie.”

De SP is het eens met het college om de ambulancedienst voor Venray te behouden. Van Hal: “Hierin steunen we de wethouder, tja dat kost soms geld en dat moet je er dan maar voor over hebben.”