SP Venray organiseert AOW-tour

6 november 2009

SP Venray organiseert AOW-tour

De SP afdeling Venray organiseert vrijdag 13 november a.s. een AOW-tour. Doel is om te protesteren tegen het kabinetsplan om de AOW-leeftijd te verhogen van 65 naar 67 jaar. De SP vindt dat een beschaafd land zijn ouderen hun welverdiende rust gunt en een pensioen van staatswege.

De regering wil nu de AOW-leeftijd verhogen van 65 naar 67. 'Vanwege de crisis', zeggen ze. Deze maatregel is ongewenst, onzinnig en onnodig, want de crisis is niet veroorzaakt door de AOW-leeftijd, maar door onverantwoord gedrag van bankiers en zakkenvullers aan de top.
Het is onzin dat de AOW niet meer te betalen zou zijn, want dat is het namelijk wel. Dan moeten er wel andere keuzes gemaakt worden en daar wilt dit kabinet niet aan. Verder heeft dit kabinet tijdens de verkiezingen beloofd niet te tornen aan de leeftijd van 65 jaar. Een belofte die dit kabinet ruimschoots gebroken heeft.

Op de onderstaande plaatsen zal de bus stoppen, er is muziek en iedereen heeft de mogelijkheid om de petitie te tekenen.

U kunt tevens in gesprek gaan met de SP-leden en met Fons Luijben, woordvoerder voor ouderenbeleid, Aow en pensioenen.

Route en tijden van de AOW-tour (Let op: tijden zijn onder voorbehoud):

15.00 vertrek in Venray
15.15-15.45 u. Ysselsteyn bij Coop
16.00 -16.45 u Wanssum C-1000
17.00 -17.45 u. winkelcentrum Brukske
18.00- 20.00 u Centrum Henseniusplein

Ga hier naar de 65 blijft 65 website.