Jaarmarkt Nieuw-Bergen goed bezocht

16 mei 2010

Jaarmarkt Nieuw-Bergen goed bezocht

De jaarmarkt van 14 mei jl. in Nieuw-Bergen was een groot succes voor de SP. Nieuw-Bergen heeft kennis gemaakt met de SP!

Het was soms dringen aan de kraam

Het mocht achteraf niet maar toch stonden we er. Door het vliegtuigongeluk in Libie werd de verkiezingscampagne tijdelijk stopgezet.

Een handtekening zetten onder de stufi of 65 blijft 65 was geen probleem

Ronald van Hal: "We hadden het wel via de radio en tv gehoord maar zelf nog geen bericht uit 'Rotterdam' gehad om de campagne tijdelijk stop te zetten. Dus was het even de vraag wat we zelf er mee moesten. Toen heb ik de knoop doorgehakt om toch in Nieuw-Bergen te gaan staan. Pas op die vrijdagavond kregen we pas officieel bericht om tijdelijk alle acties te stoppen. Wel hebben we ons die dag qua acties ingehouden. We zijn niet actief de markt op gegaan en hebben geen handtekeningen voor onder andere de studiefinanciering en 65 blijft 65 binnen gehaald. We waren overigens niet de enige; wanneer je de jaarmarkt opkwam werd je begroet door een levensgroot VVD-verkiezingsbord en VVDers liepen met VVD-stropdas rond.

Bijna iedereen die de kraam aandeed tekende

"Ik ben wel blij dat we in Nieuw-Bergen op de markt gestaan hebben. We hebben ontzettend veel positieve reacties gehad en dat niet alleen, vooral 's middags hadden we het ontzettend druk met uitleggen waar de SP voor staat en uitdelen van folders en onder andere sponsjes aan voorbijgangers die dat wilden. Mensen namen ook de mogelijkheid om met ons in discussie te gaan, dat vinden we prettig want dat betekend dat het voor de mensen leeft."

Enthousiasme genoeg bij Angela Donders en Dre Flos

De SP was van tien tot vier aanwezig. "Wat we wilden hebben we bereikt. We wilden vooral zichtbaar zijn in de straten van Nieuw-Bergen. Een partij als de SP is nog niet aanwezig in de gemeente Bergen. In de toekomst willen we dat veranderen zodat er wat te stemmen is voor een eerlijk en sociaal beleid", aldus Ronald van Hal.