Wethouder Busser onbeschoft tegen oud-papier ophalende verenigingen

6 oktober 2010

Wethouder Busser onbeschoft tegen oud-papier ophalende verenigingen

Wie dacht dat oud papier weinig tot niets waard is, denkt daar na de laatste raadsvergadering van 28 september jl. wel anders over. Het kwam wethouder Busser zelfs op een motie van wantrouwen te staan.

Inzet van de commotie was het nieuwe contract dat de verenigingen willen afsluiten. De verenigingen die oud papier ophalen hebben samen een lucratieve overeenkomst gesloten met een bedrijf. Dit betekent voor hen een financiële vooruitgang die er mag zijn.
In elk geval: de verenigingen heel erg blij, want in de barre bezuinigingstijden die gaan komen, kunnen zij deze extra inkomsten goed gebruiken. Ten gemeentehuize viel men van verbazing en hebberigheid van de stoel, want daar was nog nooit iemand op het idee gekomen om een gezamenlijke offerte te vragen.
Echter de verenigingen hadden buiten de wethouder gerekend, want die kwam met oneigenlijke argumenten (zoals: afval is een verantwoordelijkheid die onder de gemeente valt of: iedereen moet mee kunnen profiteren van dit voordeel) om ook een deel van de opbrengst binnen te graaien.
Dat hij hiermee eerder gemaakte afspraken aan zijn laars lapt, lijkt hem niet te interesseren.
In de vorige raadsperiode had deze wethouder altijd de mond vol over transparantie van besluiten en vertrouwen in de politiek. Dit is hij echter al weer heel snel vergeten, getuige zijn onbeschofte gedrag naar verenigingen toe en de mensen achter deze clubs.
Helaas voor de clubs, steunde de coalitie de motie niet en kan de wethouder zijn snode plannen gewoon uitvoeren.