Evenementenvergunning Pinksterraces

26 juni 2011

Evenementenvergunning Pinksterraces

Ook de berichtgeving in de pers m.b.t. de Pinsterraces gaven aanleiding voor een van onze leden om een stukje in Peel en Maas te schrijven. Dit schrijven is gepubliceerd op 16 juni j.l. Onderstaand de ingezonden brief:

Even een tip voor alle mensen die een evenement willen organiseren dat veel lawaai produceert: vraag vooral de vergunning té laat aan. In Venray betekent dat altijd: succes verzekerd. Kijk maar naar de Roetsj en nu weer naar de races op het circuit.
Als er nu één partner is die zich vaak niet aan haar afspraken houdt, dan is het wel de gemeente. Dit geldt natuurlijk wel alleen maar als u op goede voet staat met de burgemeester en het college.
Wat de gemeente en de pers zijn vergeten te melden in de berichtgeving over de races is dat de mensen die naar de rechter zijn gestapt op alle fronten gelijk hebben gekregen. De races zijn alleen maar door gegaan omdat het vrijdagmiddag te laat was om af te blazen. De proceskosten zijn mooi voor de rekening van de gemeente Venray. Nu wordt er weer net gedaan alsof de groep bewoners de kwaaie pieten zijn die geen races willen, maar ze staan dus gewoon in hun recht. Willen zij de racers dan hun plezier ontnemen?
Nee, helemaal niet, maar het moet wel volgens de regels gebeuren en dat is hier dus nog steeds niet gelukt, ondanks dure onderzoeken en dure juristen.
Intussen betaalt de gemeente Venray een hoop geld voor de droom van één ondernemer. Maar laat dat nou net degene zijn die het wat grond betreft voor het zeggen heeft in onze gemeente.
Linda Weijs, Venray