SP Regioconferentie; het gaat goed met de SP!

10 oktober 2011

SP Regioconferentie; het gaat goed met de SP!

Het gaat goed met de Limburgse SP! Zo kregen vertegenwoordigers van alle Limburgse afdelingen te horen tijdens de regelmatig terugkerende Regioconferentie. Op de agenda: SP-acties, het functioneren van de Statenfractie en een discussie over de crisis. Voor elk wat wils!

www.armoedewerktniet.nlNamens de afdeling Venray zijn André Flos en Linda Weijs op 1 oktober naar Roermond geweest. Op de agenda stond o.a. de WSW-handschoenen-actie, het functioneren van de Statenfractie en ’s middags was er een discussie over de crisis. Ook werden er 2 nieuwe regiovertegenwoordigers gekozen.
Speciale gasten waren Tweede Kamerleden Nine Kooiman en Henk van Gerven, wethouder in Heerlen en dagvoorzitter Riet de Wit en Statenfractievoorzitter Thijs Coppus. Vincent Mulder was er namens het landelijk bestuur. Verder waren er 59 leden van lokale afdelingen.

Thijs Coppus begon met het verhaal over de Statenfractie. Feit is dat het goed gaat, er is betere afstemming met elkaar en de lokale afdelingen. De belangrijkste agenda punten zijn momenteel de WSW, de jeugdzorg, de Floriade, en kunst & cultuur. Eigenlijk zijn ze nu pas goed van start gegaan, de coalitie onderhandelingen hebben lang geduurd.
Thijs roept op om zoveel mogelijk lokale informatie te delen met de Statenfractie. Zo weten zij immers wat er speelt. Ook gaat de fractie van het Limburgs parlement een nieuwsbrief uitbrengen. Deze zal bij de Tribune of digitaal geleverd gaan worden. Verder is er uitgebreid stil gestaan bij de handschoenen actie van de WSW.

In Venray zijn we ook bezig met deze bijzondere actie, we hebben echter hulp hierbij nodig! Wilt u helpen laat het ons weten! Het kost maar een uurtje, maar het levert veel op.

De discussie over de crisis werd ingeleid door Henk van Gerven en Nine Kooiman. Zij benadrukte wederom dat het belangrijk blijft om je als SP te laten horen. Er wordt zoveel bezuinigd, we moeten NU een tegengeluid laten horen. Daarvoor is alle hulp nodig, het kan niet steeds op dezelfde mensen terecht komen. De bezuinigingen raken namelijk iedereen.
Na de discussie is de dag afgesloten met de verkiezingen van de 2 nieuwe regiobestuurders. Voor de regio Noord-Limburg is het Venlose raadslid Ton Heerschop gekozen. Hij komt van afdeling Venlo. Wij wensen hem veel succes toe in zijn nieuwe rol!