Meerderheid Kamer tegen verblijfsvergunning Mauro

2 november 2011

Meerderheid Kamer tegen verblijfsvergunning Mauro

SP-Kamerlid Sharon Gesthuizen is zwaar teleurgesteld in het hardvochtige besluit van het CDA om Mauro geen verblijfsvergunning te gunnen. ‘De verantwoordelijkheid voor dit besluit ligt bij de politiek, niet bij Mauro. Je kunt van een jongen die nu MBO-2 doet, niet zeggen dat hij alleen mag blijven als hij naar het HBO gaat. En zelfs als hij dat gaat doen, dan moet hij weg na zijn studie. De oude gezinspartij maakt zichzelf verantwoordelijk voor een verscheuring van het gezin van Mauro. Dat is diep triest.’

De gehele CDA-fractie – inclusief de tot vandaag zeer kritische Kamerleden Ferrier en Koppejan – stemde tegen twee moties, die als resultaat zouden hebben dat Mauro Manuel in Nederland zou kunnen blijven. Een van de moties was zelfs aangepast in overeenstemming met het besluit dat het CDA-congres dit weekend nam om tot een humane regeling voor jonge asielzoekers te komen. ‘Ondanks dagen van kritiek, ondanks een zeer kritisch congres van CDA’ers en ondanks mooie woorden over menselijkheid, buigt het CDA voor Wilders. In en in triest.’