“Roemer houdt je rug recht!”

19 augustus 2012

“Roemer houdt je rug recht!”

De zomerse hitte bereikt temperaturen van 30 graden en meer. Wie zich even waagt door het winkelcentrum loopt heeft het snel loeiheet. Toch deert dit de grote groep SPers nauwelijks. De schaduw brengt verkoeling en het café is aan de overkant van de stand. In de verte maakt de CDA-campagnebus zich snel uit de voeten. Heeft Buma het nu al gezien in Venray?
Aanloop genoeg op deze tropische dag

Echte drukte is in het Venrayse winkelcentrum ver te zoeken. Deze tropische temperaturen laat mensen liever aan het strand dan in de hete stad verblijven. Toch heeft de SP-stand niet te klagen over bezoekers. De stemming zit er al bij het opbouwen goed in. Omstanders bezoeken de stand al voordat deze geheel klaar is. De diverse spullen, folders, magneetjes maar vooral caps, zadelhoesjes, badslippers en meer vinden gretig aftrek bij het grote publiek.

In gesprek met het publiek over de SP

“Hoe we denken over de megastallen?” Heeft de SP daar daar ook een mening over hebben, vraagt mijn collega. Uiteraard en het gesprek duikt meteen de diepte in. Of de ‘miskleum’ vam Roemer. “Hij had zijn rug recht moeten houden, waarom zo voorzichtig” roepen bezoekers. Emile Roemer is in vol ornaat, zij het wat afgevallen, de gehele dag bij de stand aanwezig. Weliswaar in kartonnen uitvoering maar toch dit mag de pret niet drukken. Wie wil er nu niet met zo’n premier in spe op de foto. “maar wel met de echte” roept een enkeling.

Op de foto met Emile, wie wil dat nu niet!

“Wat zal die het heet hebben in dat pak” horen we aan de zijkant. Het ijs is snel gebroken en al snel ontstaat er een gesprek. Hoe we denken over de aanpak van Somalische piraten vraagt een van de bezoekers. Nou die pakken we keihard aan maar niet met een JSF, grapt een collega. De tropische temperaturen zijn snel vergeten met zo veel aanloop. Op naar de aankomende zaterdag 25 augustus a.s.. De SP-stand staat dan bij de C1000 in het winkelcentrum van het Brukske.

kijken naar het vogeltje