Red Stars krijgt boete terug

25 februari 2014

Red Stars krijgt boete terug

Red Stars weigerde dumpafval op te ruimen en raakte in conflict met de gemeente die Red Stars een boete oplegde. De SP diende een motie en vroeg hierin beide partijen met elkaar in gesprek te gaan. De kou is uit de lucht en de gemeente betaald de boete terug.

De SP is blij met het resultaat van het gesprek tussen gemeente en Red Stars. Ronald van Hal: “Het is goed dat Red Stars en gemeente dit conflict samen hebben opgepakt en er ook samen uitgekomen zijn. Volgens mij kan iedereen daar trots op zijn en dat is een compliment voor alle partijen die hier aan meegewerkt hebben.”

De SP diende op de raadsvergadering van 28 januari jl. een motie in nadat het door Red Stars was benaderd over het afvaldumpconflict. Nu Red Stars en gemeente er samen uitgekomen zijn is de motie niet meer nodig en heeft de SP deze vanavond tijdens de raadsvergadering ingetrokken.

Ronald van Hal: “We kregen deze week de resultaten van het gesprek tussen Red Stars en de gemeente. Hoewel tussen neus en lippen door toch met het vingertje naar Red Stars gewezen wordt, wordt ook wel onderkent dat er een probleem is met bewuste afvaldumps en dat ook de gemeente hierin wat te doen staat. Mooi dat dit nu onderkent wordt. En ook fijn dat Red Stars de boete terug krijgt. Natuurlijk kun je alles onder het mom van verkiezingstijd schuiven maar ach, dat hebben we ook maar eens in de vier jaar. Goed dat we met een motie hiervoor aandacht voor hebben gevraagd.”