Elianne Sweelssen regiovertegenwoordiger SP Limburg Noord

13 april 2014

Elianne Sweelssen regiovertegenwoordiger SP Limburg Noord

Elianne Sweelssen is tijdens de afgelopen Limburgse regioconferentie unaniem gekozen als regiovertegenwoordiger voor de regio Limburg Noord. Zij volgt Ton Heerschop op die zijn taken als fractievoorzitter van SP Venlo niet meer kan combineren met deze belangrijke functie.

De Venrayse SP-afdeling is er trots op dat er voor het eerst sinds hun 13-jarige bestaan een regiovertegenwoordiger uit hun midden komt. Elianne Sweelssen was 13 jaar geleden betrokken bij de hernieuwde oprichting van de afdeling. De afgelopen 8 jaar was ze raadslid, waarvan het grootste deel van deze periode ook nog eens fractievoorzitter. Tegelijkertijd zat ze ook nog eens in het bestuur van de afdeling en heeft een grote rol gehad in de opbouw van de afdeling met als voorlopig hoogtepunt het succes tijdens de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen. Na 8 jaar in de Venrayse gemeenteraad vond ze dat de tijd was gekomen om het inhoudelijke stokje over te dragen aan een nieuwe lichting enthousiaste en actieve raadsleden, waarin ze alle vertrouwen heeft. Toen de vacature van regiovertegenwoordiger ontstond voelde zij zich geroepen om deze verantwoordelijkheid op zich te gaan nemen en stelde zich kandidaat. De regioconferentie stemde unaniem voor haar aanstelling. Als regiovertegenwoordiger wordt zij de spil tussen de afdelingen in Noord- en Midden Limburg van Gennep in het noorden van de provincie tot Echt-Susteren als meest zuidelijk gelegen afdeling en vertegenwoordigt zij hen in het landelijk partijbestuur. Ondertussen blijft Sweelssen ook nog steeds actief in het Venrayse SP-afdelingsbestuur.