Betaalbare SP woningen stapje dichterbij

5 januari 2015

Betaalbare SP woningen stapje dichterbij

Foto: SP Venray

De huren stijgen steeds meer. Voor mensen met een smalle beurs blijft het iedere keer een opgave om de huur op te brengen ondanks dat huurtoeslag enige verlichting geeft. De SP Venray komt met een alternatief: De betaalbare SP woning

In de raadsvergadering van 16 december jl. werd de SP motie om betaalbare huurwoningen mogelijk te maken raadsbreed aangenomen. Deze motie geeft het College van B&W opdracht om te zoeken naar een manier om versneld een aantal betaalbare huurwoningen te realiseren. Dit eventueel in de vorm van semipermanente bouw waarvoor de SP plannen heeft gepresenteerd. Een mooi succes voor de SP fractie. In de toelichting op de motie sprak fractievoorzitter Jan Hendriks over de grote noodzaak voor betaalbare huisvesting. En introduceerde hij de term “nieuwe minima” Dat zijn de mensen die wel een baan hebben of wel een uitkering of pensioen krijgen, maar gewoonweg de eindjes niet meer aan elkaar kunnen knopen. De mensen die na hun salaris nog altijd een stukje maand overhouden! Na het kerstreces zal de SP een uitnodiging krijgen om onze concrete plannen door te spreken met wethouder Theunissen.

Jan Hendriks, fractievoorzitter: “Voor verdere informatie kunnen jullie de concrete SP plannen inzien op onze site. Als je hier ook ideeën over hebt, laat het ons weten. Samen gaan we ons sterk maken voor betaalbare huisvesting voor iedereen in Venray! In het tweede gedeelte van 2015 zal de SP actie ondernemen voor betaalbare huren.”