SP Venray organiseert scholing

26 april 2015

SP Venray organiseert scholing

De SP afdeling Venray gaat scholing organiseren. Leden en mensen die erover nadenken om lid te worden van de SP zijn hiervoor van harte uitgenodigd.

De SP is een echte actiepartij. Waar andere politieke partijen het liefst op de stoel in de raadszaal blijven zitten en alleen zichtbaar zijn tijdens de verkiezingen, gaat de SP actief het gesprek aan met de mensen op straat in wijk, dorp of stad. De SP hoort graag van de mensen zelf wat er aan de hand is en stelt misstanden, vaak op ludieke wijze, aan de kaak. Voorbeelden zijn: het recente planten van een herdenkingsboom om duidelijk te maken dat bepaalde bezuinigingen zinloos zijn of het plakken van posters op flats om aandacht te vragen voor de onnodige sloop van huurwoningen.

Tijdens de scholing komen allereerst de geschiedenis
van de SP en van de SP in Venray aan de orde. Vervolgens worden in de bijeenkomsten een heel aantal vragen beantwoord: Hoe ziet de SP-afdeling er uit? Waarom voeren we actie? Waarom doen we dat bij voorkeur op straat en niet alleen in de raad? Hoe worden acties georganiseerd? En hoe gaat zo’n actie in z’n werk? Al deze onderwerpen komen tijdens een drietal gezamenlijke bijeenkomsten aan bod. In een vierde bijeenkomst gaan we aan de slag met een actie in een wijk. Deelname aan de scholing is kostenloos. De scholing wordt verzorgd door een medewerker van het landelijke scholingsteam. Bij iedere bijeenkomst is minimaal een lid van de Venrayse SP-raadsfractie aanwezig. De scholing wordt gegeven op vier maandagen: 18 mei, 1 juni, 22 juni en 29 juni telkens van acht tot tien uur ’s avonds in het gemeentehuis van Venray. Opgeven kan tot uiterlijk vrijdag 15 mei. Dit kan op verschillende manieren: per telefoon, sms of WhatsApp op nummer 06-22372108, door een mail aan venray@sp.nl of per brief aan SP Venray, Eligiusweg 25, 5801 JM, Venray.