Red de Zorg 12 september Amsterdam!

21 augustus 2015

Red de Zorg 12 september Amsterdam!

Zaterdag 12 september a.s. is er een grote Zorgdemonstratie in Amsterdam. Vanaf 11 uur verzamelen op het Damrak in Amsterdam. De demonstratie begint om 12 uur.

Op 1 januari dir jaar zijn de nieuwe zorgwetten van kracht. Met de invoering van de nieuwe zorgwetten wordt er 3 miljard bezuinigd op de zorg. De kwaliteit van zorg lijdt hieronder. Kwetsbare ouderen, gehandicapten en psychiatrische patiënten verliezen hierdoor zorg en veelal ook hun recht op verblijf in een instelling. Tegelijkertijd wordt er op de zorg thuis voor al deze mensen ook drastisch bezuinigd. Door de bezuinigingen zijn al meer dan 60.000 zorgmedewerkers hun baan verloren en de verwachting is dat dit zal oplopen tot 100.000 de komende jaren. Samen kunnen we deze kaalslag in de zorg een halt toe roepen!

Wil je minister Schippers en staatssecretaris Van Rijn duidelijk laten horen dat de bezuinigingen moeten stoppen, meld je dan hier aan. De FNV stelt bussen ter beschikking.

Een groot aantal organisaties heeft zich inmiddels aangesloten, waaronder Omroep MAX, de Katholieke Bond voor Ouderen en de landelijke Cliëntenraad. Ook regionaal roepen veel belangenverenigingen hun achterban op om 12 september naar Amsterdam te komen en de Red de Zorg-petitie te tekenen.

Kom naar Amsterdam en Red de Zorg!