Openbare avond over het Nationaal ZorgFonds

1 oktober 2016

Openbare avond over het Nationaal ZorgFonds

Foto: Nationaal Zorgfonds

Wie meer wil weten over de plannen voor een Nationaal ZorgFonds zonder eigen risico, is van harte welkom op de openbare informatieavond op 7 oktober om 19:30 uur in de Venlonazaal waar zorgverleners hun ervaringen delen en uitleggen waarom het zorgsysteem op de schop moet.

De campagne voor een Nationaal Zorgfonds is een groot succes. Meer dan 162.000 Nederlanders zijn hier voorstander van. Als lokale SP-afdeling hebben wij aandacht gevraagd middels het uitdelen van folders en het geven van uitleg. Zo vroeg de SP-Venlo met een Super Zaterdag in de wijk de Vossener (op 10 september jl.) huis-aan-huis bewoners naar hun mening over de huidige situatie in de zorg. In juli en augustus stonden we meerdere keren op de markt in Arcen, Tegelen en Blerick. Zo’n 300 mensen hebben we
zo actief gekregen en genoteerd als steunlid van het Nationaal ZorgFonds.

Graag willen we nog meer mensen bereiken. Het debat in de Tweede Kamer over de zorg en het eigen risico, bij de algemene beschouwingen vorige week, leverde in korte tijd duizenden nieuwe steunbetuigingen op maar net zo merken we dat veel mensen nog vragen hebben bij wat het Nationaal ZorgFonds wil bereiken, de financiering en hoe het te realiseren is.

Daarvoor is op vrijdag 7 oktober 2016 een zorgavond in de Venlonazaal in Venlo. Daar kan iedereen verder geïnformeerd worden over het Nationaal ZorgFonds en is er ook gelegenheid voor discussie. Het wordt een bijeenkomst met film, discussie en muziek, voor supporters, experts, activisten en voor iedereen uit de regio die benieuwd is naar onze campagne en naar het Nationaal ZorgFonds zonder eigen risico.

Datum: Vrijdag 07 oktober 2016
Locatie: Venlonazaal, Hogeweg 10-16 te Venlo
Tijd: 20.00 uur, zaal open vanaf 19.30 uur

Sprekers zijn Patrick Alberts (huisarts te Reuver) en Tweede Kamerlid Henk van Gerven (SP, zorg). De presentatie is in handen van schrijfster, columniste en radiopresentatrice Hadjar Benmiloud. Ook zijn er verschillende zorgverleners aanwezig om hun ervaringen te delen met het huidige zorgstelsel en om uit te leggen waarom zij het Nationaal ZorgFonds ondersteunen.

Deze avond wordt antwoord gegeven op belangrijke vragen als:

• Hoe gaat het in het huidige stelsel?
  • Hoe gaan we het Nationaal ZorgFonds zonder eigen risico betalen? En misschien wel de belangrijkste vraag:
  • Hoe gaan we het voor elkaar krijgen?

Iedereen is van harte uitgenodigd, neem dus gerust vrienden, familie of collega's mee. Samen zetten we een volgende stap op weg naar betere zorg. Voor iedereen in Nederland.