Wel of geen arbeidsmigranten in de Oude Melkfabriek?

3 juni 2017

Wel of geen arbeidsmigranten in de Oude Melkfabriek?

Foto: Ronald van Hal

De SP doet onderzoek onder inwoners in Leunen omdat er plannen zijn voor de huisvesting van arbeidsmigranten in de Oude Melkfabriek in Leunen. Afgelopen zaterdag 27 mei ging de SP al langs de deuren om met de inwoners te praten hierover. Wat vinden zij van de plannen voor de huisvesting van arbeidsmigranten op de locatie van de Oude Melkfabriek?

Inwoners willen graag hun verhaal kwijt, dat werd wel duidelijk afgelopen zaterdag. Ze hebben veel te vertellen en het hart op de tong. Zo krijgt de SP een duidelijker en completer beeld of er draagvlak is onder de plannen om arbeidsmigranten op te vangen in Leunen bij de oude Melkfabriek.

Joep Gielens, raadslid: “We hebben nog geen standpunt ingenomen en we hechten veel waarde aan de mening en inzichten van omwonenden om zo ons standpunt te kunnen bepalen. Door de vele gesprekken met de inwoners hebben wij niet alle vooraf aangekondigde adressen langs kunnen gaan. Daarom gaan we vandaag zaterdag 3 juni de overige adressen bezoeken. Dat doen we tussen 11 en 14 uur.”

Na deze gesprekken gaat de SP de antwoorden analyseren en wordt bekeken of nog meer bewoners bevraagd moeten worden om duidelijk te krijgen wat men van de plannen voor de oude Melkfabriek vindt.

Mensen uit Leunen die niet thuis zijn vandaag, maar die wel hun mening en inzichten met de SP willen delen, kunnen dit per mail doen via venray@sp.nl of via het contactformulier.