Jan Hendriks opnieuw lijsttrekker SP Venray

23 november 2017

Jan Hendriks opnieuw lijsttrekker SP Venray

Foto: SP

Jan Hendriks is opnieuw lijsttrekker van SP Venray voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018. Dit hebben de leden van SP Venray besloten tijdens de drukbezochte ledenvergadering op woensdag 22 november. Hendriks voert een 27 personen tellende lijst aan. Dit is tevens het aantal raadszetels dat er in de gemeente Venray te verdelen is. Raadslid Joep Gielens bezet plek twee. Lizzy Bruno, voor het eerst op de SP-lijst, maakt de top drie compleet.

Op woensdagavond 22 november vond in De Kemphaan in Venray de ledenvergadering van de SP plaats. De aanwezige leden op de drukbezochte avond hadden een volle agenda met elkaar door te nemen. Allereerst werd het eerste concept van het verkiezingsprogramma besproken. Deze werd goed ontvangen door de leden. Ook werden er veel goede suggesties ter verbetering gedaan die de programmacommissie de komende tijd zal verwerken in een tweede concept. Op 10 januari 2018 zullen de leden van SP Venray het verkiezingsprogramma definitief vaststellen.
Hierna werd besloten over de kandidatenlijst. Ieder aanwezig lid kon hierover zijn of haar stem uitbrengen. De voordracht van het bestuur werd met een overgrote meerderheid aangenomen. Huidig fractievoorzitter Jan Hendriks, woonachtig in de wijk Landweert, voert een 27 personen tellende lijst aan. Raadslid Joep Gielens uit Oostrum staat op plek twee. Nummer drie Lizzy Bruno is nieuw op de SP-lijst. Zij woont in Veltum en is sinds enkele jaren actief in het bestuur van de afdeling. Erica van den Akker uit Wanssum staat op plek vier. Vier jaar geleden bezette zij nog de drieëntwintigste plaats. Afdelingsvoorzitter en raadslid Ronald van Hal woont in de Brabander bezet de vijfde plek. Mohamed Aoussar staat op plaats zes. Hij is een nieuwkomer op de SP-lijst en woont in Brukske.
Lijsttrekker Jan Hendriks: ‘Het is een eer om opnieuw de SP-lijst, nu lijst 2 tijdens de verkiezingen, aan te mogen voeren. De afgelopen jaren heeft de SP zowel kritische als constructieve politiek bedreven. Niet alleen in de raad, maar ook op straat. We willen voortdurend van mensen horen wat er speelt en samen met hen sociale vooruitgang afdwingen. Dit doen we niet alleen in aanloop naar verkiezingen. Ik heb er alle vertrouwen in dat we dat met deze mooie lijst doorzetten na 21 maart 2018.’

Kandidatenlijst SP Venray gemeenteraadsverkiezingen 2018

1.         Jan Hendriks