Werkgroep Gezond Leefmilieu Venray zet SP op 1

16 maart 2018

Werkgroep Gezond Leefmilieu Venray zet SP op 1

De Werkgroep Gezond Leefmilieu Venray constateert dat de gemeente Venray een matig leefklimaat heeft. De werkgroep ploegde alle verkiezingsprogramma's door en stelde een ding vast. Voor een beter leefmilieu kun je het beste voor de SP kiezen.

In haar oproep aan de kiezers stelt de werkgroep: "Venray was vroeger arm. Nu is het een plaats waar de mensen het goed hebben. Dit mede door de agrarische sector en hun veehouderij. Maar tegenwoordig is er ook die minder goede kant: te veel vee geeft te veel verontreiniging. Ook de A73 doet geen goed aan de lucht. Fietsend of wandelend kunt u op veel plekken de luchtverontreiniging ruiken. Metingen laten zien: de lucht in de hele gemeente Venray is matig tot slecht. Helaas zijn inmiddels ook de grond en het grondwater vervuild. Het gaat maar heel langzaam met het schoner worden van de auto’s. Het vrachtverkeer is nog heel vies en de hoeveelheid dieren in de veehouderij neemt nog steeds toe. Zelfs mensen uit een boerennest zetten hier vraagtekens bij. Boerenzoon Frans Aarts uit Deurne zegt bijvoorbeeld: Dit is mijn landbouw niet meer. Het Longfonds waarschuwt: Luchtverontreiniging is een gevaar voor de gezondheid. Hoe gezond is de lucht die u inademt? Doe de check via longfonds.nl."

De werkgroep bekeek welke partijen zich het meest om de volksgezondheid bekommeren en kwam uit dat de SP het beste programma hier voor heeft: "Maak gebruik van uw stemrecht. Ga stemmen bij de Gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart en stem op een partij die de volksgezondheid in de gemeente Venray serieus neemt."

Voor meer informatie over de werkgroep, zie de website: gezondleefmilieuvenray.nl

Reacties

Waar staat dat? Dat ze SP op 1 zetten? Ik meen toch ergens gelezen te hebben dat het om 3 partijen ging in hun stemadvies.

Dat kregen wij van de werkgroep zelf te horen in de bijbehorende mail.