Motie Limburg voor behoud HAP Venray aangenomen

24 november 2020

Motie Limburg voor behoud HAP Venray aangenomen

Met een zeer ruime meerderheid (37-8) is de motie van de SP Limburg, voor het behoud van de huisartsenpost in Venray, aangenomen. Gedeputeerde Housmans (PVV) ontraadt de motie, maar zal nu toch in gesprek moeten met de huisartsen in de regio om te bespreken hoe de huisartsenzorg 's avonds, 's nachts en in de weekeinden bereikbaar te houden.

SP-statenlid Yolanda Claessens: "Het is onbegrijpelijk dat de huisartsenpost in Venray gesloten dreigt te worden. Terecht dat de Venrayse huisartsen, de inwoners van Venray en omliggende gemeentes en ook de gemeentebesturen van Venray en Horst aan de Maas zich daar tegen verzetten. Overigens heeft de voltallige PVV-fractie tegen de motie gestemd, net als 1 lid van Forum voor Democratie. Ze laten daarmee duizenden inwoners van Venray en omgeving letterlijk in de kou staan! Maar ik verwacht van gedeputeerde Housmans (PVV) wel dat hij zich inspant om samen met alle partijen een oplossing te vinden, die op brede steun kan rekenen!"