Prinsjesdagprotest 17 september in Den Haag, protesteer mee!

8 september 2022

Prinsjesdagprotest 17 september in Den Haag, protesteer mee!

Foto: SP / sp.nl

De kosten moeten omlaag. De boodschappen, energierekening, tanken en de huur, het wordt allemaal duurder. Maar onze lonen, AOW en uitkeringen stijgen niet. Ondertussen maken grote bedrijven enorme winsten en worden de superrijken alsmaar rijker. Dit zorgt voor een grotere ongelijkheid. Wij zeggen: Zet de grote winsten van bedrijven in om de kosten voor mensen direct te verlagen.

Het kabinet laat mensen keihard vallen. Op Prinsjesdag worden de plannen van het kabinet voor het komende jaar gepresenteerd en daarom komen we het weekend ervoor, op zaterdag 17 september in Den Haag, in actie. Er moet een noodplan komen om de kosten omlaag te brengen. Kom ook naar het PrinsjesdagProtest!

Op veel plekken in het land organiseren de SP-afdelingen een bus om gezamenlijk naar het PrinsjesdagProtest te reizen. Dat is gezelliger en veel goedkoper. Vanuit Venray bestaat er de mogelijkheid om op te stappen in Gennep. Wil je meereizen met de SP? Stuur de SP in Venray snel een e-mail om te kijken of er nog een plekje in de bus beschikbaar is! Dit kan via gennep@sp.nl of via de aanmeldlink: https://kostenomlaag.sp.nl/bus

Wat: PrinsjesdagProtest!

Wanneer: Zaterdag 17 september. Start om 13:00 uur.

Waar: Koekamp in Den Haag.

Meereizen: Vanuit het hele land organiseren SP-afdelingen bussen om samen naar Den Haag te reizen. Meld je hier  aan: https://kostenomlaag.sp.nl/prinsjesdagprotest

Je hoeft geen lid te zijn van de SP om mee te kunnen reizen!

Wat doet de SP in Venray?

Zaterdag 17 september gaan om ca 10 uur vrijwilligers van de SP in Venray in gesprek met mensen. Dit doen wij bij het winkelcentrum Veltum en bij de Jumbo in De Bleek. Wil je niet met de bus naar Den Haag maar in Venray meehelpen met deze actie dan ben je van harte welkom om mee te doen. Meld je even van te voren aan bij venray@sp.nl dan sturen wij je alle details.