Openbare themabijeenkomst: De grens tussen eerlijke politiek en vriendjespolitiek

1 maart 2023

Foto: SP Horst aan de Maas

Vrijdag 10 maart a.s. organiseert de SP een thema over integriteit in de politiek. Deze thema-avond vindt plaats in de schouwburg De Beejekurf in Venray, in de foyer op de 1e verdieping.

Vanaf 19.00 uur is de inloop en de bijeenkomst start om 19.30 uur.

Limburg en ook de gemeenten Horst aan de Maas en Venray werden de laatste jaren geconfronteerd met publicaties en onderzoeken naar de integriteit van de politiek in het algemeen en bestuurders in het bijzonder. Joep Dohmen, de auteur van De Vriendenrepubliek en recent De reünie van de Vriendenrepubliek schreef – vaak samen met onderzoeksjournalisten van onder andere Dagblad De Limburger – regelmatig over de integriteitskwesties. Professor Paul Bovend’Eert, geboren Venlonaar, doet onderzoek in het staatsrecht, met name over de regering, het parlement en de rechterlijke organisatie.  Momenteel houdt hij zich in het bijzonder bezig met vraagstukken over integriteit in de politiek.

Na het gesprek met Dohmen en Bovend’Eert zal Marc van Caldenberg een column uitspreken waarin hij reflecteert op de integriteitskwesties die gespeeld hebben in Limburg en met name in het College van Gedeputeerde Staten.

Na een korte pauze krijgt het publiek volop de kans de gasten vragen te stellen.

De avond zal worden afgesloten rond 21.30 uur.