The B (deel 2)

30 oktober 2017

The B (deel 2)

Het gemeentebestuur is er eindelijk achter gekomen dat je een gebouw van 1 miljoen euro niet alleen door vrijwilligers kunt laten runnen. Men wil daarom voor de komende drie jaar jaar geld beschikbaar stellen voor verdere professionalisering. Dit doen zij op basis van toekomstplan ‘The Next Step’. Dit grondig uitgewerkte plan is opgesteld door The B in samenwerking met Cultura Venray. Dit plan bevat in grote lijnen de visie die de SP al vele jaren bij de gemeenteraad heeft neergelegd. Wanneer wij andere partijen de laatste jaren vroegen naar wat hun visie is voor The B bleef het oorverdovend stil, behalve bij D66 en PvdA die onze visie delen.

Veel partijen tonen zich op dit moment helaas nog negatief over de voorgenomen financiële steun aan The B. CDA en PP2 zeggen bijvoorbeeld dat het oneerlijk is richting de andere sozen in de gemeente. Hiermee spelen zij op een goedkope manier in op onderbuikgevoelens die mogelijk in de dorpen leven en creëren zij een sfeer van wij (de dorpen) tegen zij (Venray-kern). Hoewel de gevoelens ergens best te snappen zijn, zijn ze tegelijkertijd ronduit kortzichtig. Naar onze overtuiging kunnen ook de sozen in de dorpen indirect gaan meeprofiteren van de financiële steun aan The B. Door verdere professionalisering van The B kan tussen de jongerencentra in de gemeente een goede samenwerking ontstaan die alle centra juist gaat versterken. We hopen dus dat de sozen in de dorpen dit niet als een bedreiging maar als een kans zien om de pop- en jongerencultuur van de gemeente Venray als geheel naar een hoger plan te tillen. We hebben hen als SP benaderd om hierover het gesprek aan te gaan.

In plaats van onszelf in de loopgraven van onze eigen belangen terug te trekken zouden we met zijn allen trots moeten zijn op onder andere The B, Jera On Air, Zomaarpop, Dimensions Outdoor en wat er hopelijk in de toekomst nog meer staat te gebeuren. Wij hopen daarom dat alle partijen tot inkeer komen en alsnog positief besluiten over de volgende stap van The B.

Deze blog verschijnt ook in HALLO Venray, editie 2 november 2017.

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.