Tihange

In dit dossier vindt je alles over de kerncentrales Tihange België.

18 december 2017

SP protestmars Tihange op 23 december

Foto: SP

De SP roept mensen massaal op om mee te doen aan de protestmars op 23 december naar het ABP om de overjarige en onveilige kerncentrales Tihange met pensioen te sturen. Het ABP heeft 116 miljoen euro belegd in de rommelreactoren van Tihange. In totaal hebben Nederlandse pensioenfondsen bijna 250 miljoen in Tihange-eigenaar Engie belegd.

23 oktober 2017

Tour Tegen Tihange

De kerncentrales bij Doel en Tihange zijn verouderd en kennen vele gebreken. Deze Belgische kerncentrales draaien mede op Nederlands pensioengeld. In totaal hebben Nederlandse pensioenfondsen een kwart miljard geïnvesteerd in de eigenaar van de centrales Engie. Met ons pensioengeld brengen we 100.000en mensen in gevaar. Maar met ons pensioenkapitaal hebben we ook een kans om de centrales gesloten te krijgen.

21 juni 2017

Onwenselijke beleggingen pensioenfonds ABP in Tihange

Foto: Andreas Krischner / flickr.com

Waar aan de ene kant met man en macht actie gevoerd wordt en overheden zich uitspreken voor sluiting van de aftandse, overjarige en onveilige kerncentrale Tihange blijken pensioenfondsen juist in de eigenaar te investeren. Volgens de SP kan dit niet en moet dit stoppen. Vandaar dat in Tweede Kamer, Provinciale Staten en diverse gemeenten, waaronder dus ook in Venray, vragen zijn gesteld.

17 juni 2017

Protest tegen gevaarlijke kerncentrale Tihange

Foto: WISE / wisenederland.nl

De kerncentrale bij Tihange is zwaar verouderd en kent vele mankementen zoals de scheurtjes in het reactorvat waarvan er steeds meer worden ontdekt. Als er een grote ramp gebeurt moeten mogelijk 100.000 mensen vluchten en is een groot gebied zo’n 200 jaar lang onbewoonbaar.