Klachten Veolia regenen binnen sinds opening meldpunt

16 januari 2007

Klachten Veolia regenen binnen sinds opening meldpunt

Twee weken geleden opende de SP Venray een meldpunt over Veolia. De klachten blijven sindsdien binnenstromen.

Veolia blijft klachten geven.De klachten variëren van bussen die veel te hard door de wijken rijden, tot bussen die helemaal niet rijden. Ook is het is niet altijd duidelijk waar de opstapplaatsen zijn. Er is nergens een dienstregeling te krijgen, alleen via internet kun je dit nazoeken. Verder zijn er kinderen die nu ver moeten fietsen, omdat er geen busverbinding meer is.
Ook zijn er veel klachten over de trein: te laat, te koud, te vies. Er is geen eerste klas meer, terwijl je er wel nog kaartjes voor kunt kopen. De reistijd naar Nijmegen is aanmerkelijk langer geworden en de aansluiting op andere treinen is slecht.

Over de Regiotaxi zijn heel veel klachten binnengekomen. Mensen moeten lang tot erg lang wachten, worden wel eens vergeten, is telefonisch nauwelijks bereikbaar. We hebben tientallen meldingen gehad. Maar ook van mensen die namens de hele straat, of groep bellen. Bijvoorbeeld namens de Klaproos in Landweert. Hier rijd de bus veel te hard door de wijk en langs de school de Kruudwis. Dit 2 keer per uur!! Wij hebben ook een melding gehad van een groep oudere dames die vinden dat de regio taxi chauffeurs veel te hard rijden, niet helpen met instappen/uitstappen en onbeschoft zijn. Ook een melding van een familie lid van een bewoner van Beukenrode. De taxi was ipv 17.00 uur om 21.30 gekomen, daardoor was de bewoner incontinent (want thuis was geen mogelijkheid om naar het toilet te gaan). De chauffeur had gezegd dat mw stonk. Ook enkele ouders die zich zorgen maken dat de dochters (meiden van 13 jaar) nu stukken alleen moeten fietsten omdat de bus daar niet meer rijd. Dat zijn ook meldingen die we binnen krijgen.

De klachten die we nu binnen hebben gekregen worden doorgegeven aan wethouder v/d Broeck. Hij heeft deze week een gesprek met Veolia en kan deze klachten vast voorleggen.
Tot slot willen we u vragen om uw klachten te blijven melden op het formulier dat u via onderstaande link bereiken kunt.

Ga hier naar het meldingsformulier om uw klacht over Veolia aan ons kenbaar te maken.