Maaslijn op de rails: veel steun van reizigers

15 april 2007

Maaslijn op de rails: veel steun van reizigers

De SP-actie voor het behoud van de Maaslijn (van Roermond tot Nijmegen) kon vrijdag 13 april jl. op veel steun van de reizigers rekenen. Onder het motto ‘Met Veolia op het verkeerde spoor’ gaven veel reizigers aan dat het snel beter moet gaan met deze lijn. Reizigers kregen op elk station de mogelijkheid om een petitie te tekenen en eventueel nog opmerkingen te maken.

SP-leden waren tijdens de ochtend- en de avondspits prominent aanwezig op elk station aan de Maaslijn. Ook reden er SP-ers mee in de treinen om met mensen in gesprek te gaan en om handtekeningen te verzamelen. In totaal werden er … handtekeningen opgehaald die binnenkort aan de directie van Veolia en de Privincie Limburg aangeboden zullen worden. Via de website www.sp.nl/maaslijn komen er nog steeds steunbetuigingen binnen.

Sinds Veolia de Maaslijn heeft overgenomen van de NS, zijn er heel veel problemen. Met de NS was het vaker al een rommeltje, maar met Veolia is het helemaal rampzalig. Hieruit blijkt eens te meer dat marktwerking een desastreuze uitwerking heeft. De klachten stromen binnen en Veolia krijgt de Maaslijn maar niet op het juiste spoor.
De SP hoopt dat met de massale steun van de reizigers Veolia zich gedwongen voelt om snel met goede oplossingen te komen.