Racecircuit Venray roept heftige emoties op

19 mei 2008

Racecircuit Venray roept heftige emoties op

Het Venrayse racecircuit roept bij veel gebruikers en liefhebbers heftige emoties op. Het adrealineniveau stijgt bij enkele tot ongekende hoogte als het racecircuit - negatief - in het nieuws is. Het is allemaal de schuld van de SP!

Elianne Sweelssen, gemeenteraadslid stelt in haar open brief aan De Limburger van 3 mei jl.het volgende: "Bij deze willen wij graag nog reageren op het stuk over de hoorzitting ivm. de milieuvergunning voor het nieuwe circuit.
Wij waren hoogst verbaasd over de uitspraak van dhr. Bol uit Maashees. Hij zegt in dit artikel dat gebruikers van het circuit door SP-ers zijn uitgemaakt voor domme varkens.
Dit is bij ons weten door SP-leden niet gebeurd. Het is niet onze stijl om mensen die het niet met ons eens zijn uit te schelden. Ik denk dat alle gebruikers van ons, inmiddels gesloten, weblog dat kunnen be-amen. Er zijn op deze weblog bakken vol modder over de SP uitgestort, maar er is niet een SP-er geweest die meende dat ook te moeten doen richting de voorstanders van een circuit.
Wij zijn op deze avond niet geweest, omdat wij van de organiserende partij, de provincie, geen uitnodiging hebben ontvangen. Via een mailformulier van onze site is er iemand geweest die ons “uitnodigde”om te verschijnen op deze avond. Gezien het enigszins uitdagende karakter van deze mail hebben we dat maar niet gedaan om geen olie op het vuur te gooien. Bovendien was het voor ons niet duidelijk wie deze avond organiseerde en wat het onderwerp/agenda voor de bijeenkomst was.
Wij zijn beslist niet bang om het debat aan te gaan, maar dan wel liefst op een manier die mensen in hun waarde laat, dwz. dat je als voorstander, respect hebt voor de mening van een ander die dat niet is en omgekeerd uiteraard ook."

Reacties blijven uiteraard niet uit. Een van de liefhebbers van de racesport meld de SP:

De SP schitterde door afwezigheid, of waren jullie er wel maar te bang om te spreken? Zijn jullie anders niet gauw.....
Nee, getuigt van weinig respect van jullie zijde voor jullie tegenstanders in dit verhaal.
Was eigenlijk ook wel te verwachten, als de grote landelijke broer zijn kiezers al laat barsten, nadat ze als "winnaars" uit de bus zijn gekomen, hadden we dit op voorhand al kunnen weten.
Slap, zeer zeer slap! Of was Peterke zijn tomaatje kwijt???
Een troost hebben jullie, jullie kompanen van MLF en Natuur en Rust waren er ook niet.
Schijtlijsters!!!!

De SP verneukt haar eigen achterban, zo krijgen we per mail te lezen. De SP moet vooral "normaal" doen!

Oh oh, hoe waardi de SP ook wel niet is...... Aardig ingezonden stukje in de Limburger van 3 mei. Respect voor de ander bla bla bla....
Jullie site staat vol over "burgemeester Maessen".
Is dat dan wel iemand met respect behandelen??? Nou??? Je weet t antwoord zelf ook wel he??!!! In het vervolg eerst even in je eigen keuken kijken en dan je klep over een ander opentrekken. Want zoals mijn oma al zei; als je met 1 vinger naar een ander wijst, wijzen er 3 naar jezelf.
Maar ja, wijzen naar een ander en hard schreeuwen over hoe het anders moet daar zijn jullie goed in. Alleen als dan de bal bij jullie komt te liggen en jullie mogen zeggen hoe het moet, dan hoeft t in ene niet meer, getuige de gang van zaken bij de laatste landelijke verkiezingen. Je eigen achterban zo verneuken, en dan moeten jullie nog stukjes schrijven in de krant over respect naar een ander toe????
Kom zeg, doe normaal.......! Oh ja en dan nog iets, diegene in jouw stukje die jullie als SP heeft uitgenodigd; dat was ik! En Linda Weijs antwoordde met; bedankt voor de uitnodiging. Dus niet zeggen dat jullie van niks wisten want jullie wisten het wel degelijk!!
Ongelofelijk zeg, dat noemt zich een politieke partij! Liegen en dingen verdraaien zonder blikken of blozen!
Vind je t gek dat ik rare vlekken en jeuk krijg van tomaten....?

Niet iedereen kan zich vinden in de SP, dat is jammer maar dat respecteren wij. Alleen de wijze hoe men dit uit is bedenkelijk. Blijkbaar biedt de 'anonimiteit' van het Internet voldoende reden alle emotionele remmen los te gooien en geen rekening meer met elkaar te houden.

Wat een kloote party die sp jullie zijn gewoon een stelletje huigelaars en meer niet. En de grootste huigelaar is rob janssen. Laat die vent op zodemieteren uit de party. Als wij geen nieuwe racebaan krijgen gaan wij actie voeren en wel heel hard en zeer hard tegen de sp. stelletje konte kruipers dat jullie er zijn. FUCK OF ROB JANSSEN

De SP denkt dat er ook andere, betere, alternatieven zijn om je ongenoegen duidelijk te maken.