SP stelt schriftelijke vragen ivm uitspraak Circuit de Peel

3 augustus 2009

SP stelt schriftelijke vragen ivm uitspraak Circuit de Peel

Naar aanleiding van de uitspraak van de Raad van State in verband met het circuit de Peel en de daarop volgende reactie van de burgemeester Waals zijn er nog wel veel onduidelijkheden voor de SP. Tijd om vragen te stellen aan het college van B&W!

Zo vraagt de SP zich af of er nog een serieuze en officiële reactie komt van het college. En weet het college al wat het vervolg en of stappen zijn die men wil ondernemen. Ook is de SP geïnteresseerd of de huidige locatie van het circuit nu definitief uit beeld is. De Milieufederatie heeft al vaker aangegeven om mee te willen zoeken nar een geschikte locatie. De SP is geïnteresseerd of het college nu eindelijk eens serieus op dit aanbod in gaat.

Wat de SP niet snapt is of het college menens is om een rapport uit de vorige eeuw te gebruiken. De SP heeft dit rapport nooit ontvangen. Verder vraagt de SP zich af hoeveel gemeenschapsgeld het college denkt te gebruiken om alsnog het circuit van de grond te krijgen. Een begroting is er namelijk nooit opgesteld. De SP wil daarom een gedetailleerd overzicht van de kosten die tot nu toe door de gemeente gemaakt zijn voor dit nieuwe circuit.

Lees hier het item dat SBS6 Hart van Nederland over het Circuit maakte