SP Venray blijft stabiel op twee zetels

19 november 2009

SP Venray blijft stabiel op twee zetels

Rond kwart over elf gisteravond kwam het verlossende woord. De SP behoudt haar twee zetels. Een prestatie om trots op te zijn want de PvdA moest flink inleveren evenals Samenwerking. De VVD met twee zetels en InVENtief bleef met haar een zetel gelijk. CDA en PPT2 haalden winst met tien en vier zetels.

Met zeven procent van de stemmen krijgt de SP twee zetels in de nieuwe Venrayse raad. De opkomst was met 44,7 procent laag te noemen. In 2006 ging 61,7 procent nog naar de stembus.

De SP wil op deze plaats alle kiezers bedanken voor hun stem, steun en vertrouwen. Daarnaast verdienen ook de vele vrijwilligers die meegeholpen hebben om deze twee zetels mogelijk te maken een flinke pluim. In 2006 kwam de SP met twee zetels als nieuweling in de Venrayse raad. Als oppositiepartij besteedde de SP veel aandacht aan het illegale racecircuit, de gemeentelijke bureaucratie waarin een paar ondernemers volledig in verstrikt raakten, aan de verdeling van de Essent-gelden en werd er actie gevoerd voor een betere dienstverlening door Veolia. En last but not least, de SP zette PvdA wethouder Jansen aan het werk door het belabberde onderkomen van het ambulancevervoer op de Wieen aan de orde te stellen. Het resultaat mag er zijn! Voor de ambulancedienst wordt een plekje gezocht in de brandweerkazerne.

De SP kijkt alvast vooruit. Voor de komende jaren is er werk genoeg aan de winkel. Zo is het nog maar de vraag waar het racecircuit komt. Worden de dorps- en wijkraden nu wel en op tijd betrokken bij plannen die de gemeente heeft? Blijft de gemeente aandacht houden voor mensen met een kleine beurs? Zijn voorzieningen genoeg bereikbaar voor mensen met een (lichamelijke/verstandelijke) beperking? Wordt er de komende jaren voldoende aandacht geschonken aan starters op de woningmarkt en worden er voldoende betaalbare huurwoningen bijgebouwd. Wordt de jeugd nu wel serieus genomen? Enzovoorts.

SP-Stemmers bedankt!

Kijk hier op de website van de gemeente Venray voor meer gedetailleerde gegevens over de verkiezingsuitslagen.