SP krijgt voet aan de grond in Nieuw-Bergen

16 april 2010

SP krijgt voet aan de grond in Nieuw-Bergen

De afdeling Venray is ook over haar gemeentegrenzen actief. In Bergen werden visitekaartjes uitgedeeld en denken SP-leden van de gemeente Gennep en Bergen aan het oprichten van een eigen afdeling.

De SP is ook in Nieuw-Bergen actief

Het is al vroeg in de ochtend als Angela Donders en Ronald van Hal visitekaartjes van de SP uitdelen op het marktplein. "Oh de SP? Is die hier ook al in Nieuw-Bergen", moppert een mevrouw. Schoorvoetend neemt ze het visitekaartje aan en loopt door. Giebelend lopen twee dames op leeftijd Ronald van Hal tegemoet. Ronald van Hal": "Uw jas heeft dezelfde kleur als de SP, dat is nog eens een treffer, namens de SP een visitekaartje van Emile Roemer". "Graag!", roepen de dames en lopen keuvelend verder.
"We zijn blij dat we actieve leden hebben in Nieuw-Bergen. De wereld houdt niet op in Venray en in Bergen konden we tot voor kort met moeite actief zijn. Nu we actieve leden hebben hopen we ook in gemeente Bergen voet aan de grond te krijgen", aldus Ronald van Hal.
Angela Donders hoopt met steun van leden in de gemeente Gennep een SP afdeling in Bergen of Gennep op te richten: "We zijn ons aan het beraden hoe we dat moeten aanpakken. De Gemeenten Gennep valt onder de afdeling Boxmeer en de gemeente Bergen onder afdeling Venray terwijl fysiek gezien de gemeenten aansluiten op elkaars grenzen en allebei onder de provincie Limburg vallen. In Gennep hebben we vijftig leden waarvan er ruim tien erg actief zijn. Daar zijn we heel blij mee want dit schept mogelijkheden om samen te werken en samen iets op te bouwen."
Na de verkiezingen van 9 juni a.s. wordt gekeken hoe er het beste samengewerkt kan worden tussen de regio's Gennep en Bergen en of het starten van een nieuwe afdeling tot een van de mogelijkheden behoort.