SP geen slecht resultaat afgelopen verkiezingen in Venray

27 maart 2011

SP geen slecht resultaat afgelopen verkiezingen in Venray

De SP heeft in Venray geen slecht resultaat behaald als het gaat om de afgelopen Provinciale Verkiezingen van 2011. De Venrayse kandidaat André Flos had 448 stemmen en stond daarmee op de tiende plaats in de top 15 van Venray.

De campagne is beter verlopen dan de campagne in juni. Er hebben veel leden aan meegedaan. Alle folders die besteld waren zijn verspreid. We zijn vier zaterdagen op pad geweest waarvan een keer in Grubbenvorst in samenwerking met de afdeling Horst. Deze samenwerking is goed bevallen en zullen we zeker nog eens vaker gaan doen. De uitslag viel niet tegen. De SP is landelijk iets gestegen t.o.v. de verkiezingen in juni 2009. In Venray is de SP gedaald van 15,6 naar 13,3%. Daarmee zitten we nog steeds boven het landelijk gemiddelde (10,4%). De SP is het grootst in Landweert in de stemlokalen in basisschool de Landweert en Kruudwis. De SP is het hardst gedaald in Leunen, Oirlo, Veulen, Ysselsteyn, Blitterswijck en Wanssum. Het hardst zijn we gestegen in Heide, Vredepeel, de Sprank en Landweert. De Venrayse kandidaat André Flos had 448 stemmen en stond daarmee op de tiende plaats in de top 15 van Venray. Al met al geen slecht resultaat!