Solidariteitsactie NLW breed gedragen

13 september 2011

Solidariteitsactie NLW breed gedragen

Veel medewerkers van de NLW namen de moeite om hun naam, handtekening of een klein bericht voor het kabinet Rutte, achter te laten op de honderden werkhandschoenen die op diverse tafels verspreid liggen. De actie "Ketting van Solidariteit" wordt breed gedragen binnen de NLW.
De werkhandschoenen worden gretig getekend

Een klein legertje SPers bracht vanmorgen een "bliksembezoek" aan de NLW in Venray. Zowel de SP afdeling Horst en Venray werken samen om deze actie goed te laten verlopen. Langs alle ingangen zijn SPers te vinden. De werkhandschoenen worden dan ook gretig getekend door de medewerkers van de NLW.
Met de "Ketting van Solidariteit" wil de SP samen knokken met de mensen in de Sociale Werkplaatsen die hun baan dreigen te verliezen. Deze ketting bestaat uit werkhandschoenen die door de diverse andere SP-afdelingen worden verzameld. Zo gaat deze "ketting" dwars door het land. De ketting gaat uiteindelijk richting Den Haag. Deze lange lijn van handschoenen wordt een lint van respect voor eerlijk loon en eerlijk werk, voor begeleiding en voor eerlijk delen in Nederland. De SP maakt met de handschoenen ook een vuist tegen de foute plannen, de bezuinigingen van dit kabinet. De ketting wordt ook gebruikt tijdens landelijke demonstraties die nog zullen plaatsvinden.

Volg deze link voor de website van Armoede werkt niet!