Roojs Talent LIVE groot succes

18 december 2011

Roojs Talent LIVE groot succes

Afgelopen zaterdag organiseerde de vers gestarte ROOD-groep van SP Venray in samenwerking met stichting Riddim en Omroep Venray een evenement voor het goede doel van het Roojse Huus 2011: Braille Without Borders. Het was een avond vol Venrayse en regionale pop- en dancemuziek die meer dan 100 bezoekers naar Riddim op de Gouden Leeuw lokte.
Roojs Talent LIVE

DJ Sjuut trapte om 21.00u af met plaatjes om in de stemming te komen voor de twee popbands van de avond. The Imagineers en Park Bench People zorgden beiden voor een mooie pop- en rockshow die enthousiast door het aanwezige publiek werd ontvangen. De uit Oirlo afkomstige DJ Lucky Done Gone warmde de zaal lekker op voor de hoofdacts van de avond. Tijdens het optreden van De Cultuurbarbaren was de zaal gezellig gevuld met meer dan 100 bezoekers. Velen waren nog niet in Riddim geweest en kenden de plek alleen van de vroegere discotheek Time of Club Wow. Zij keken dan ook hun ogen uit en waren verrast door de inrichting die al oogt als een heus klein poppodium. Dit is nog weinig inwoners van Venray bekend. ROOD ontving dan ook volop enthousiaste reacties op deze locatie, die hiermee bewees volop potentie te hebben als mogelijke plek voor het nieuwe jongerencentrum.

DJ Bram van Helden en Deee sloten de avond af met lekkere sets. Hierna kon het geld van de entree en de winst die op de drank werd gemaakt worden geteld. Met een grote pot met geld togen de jongeren van ROOD naar het Roojse Huus waar zij net na 4.00u 's nachts bekend konden maken dat zij maar liefst €930,02 hebben opgehaald voor Braille Without Borders. Dit geld gaat rechtstreeks naar het blindenweeshuis in Tibet dat wordt geleid door Venraynaar Paul Kronenberg en zijn vriendin Sabriye Tenberken.