Rood

30 maart 2012

Venray kleurt ROOD

Venray kleurt rood. Sinds enige tijd heeft de afdeling Venray een eigen Rood-jongerengroep: Roojs Talent! Een kennismaking met hoe Rood opereert in Venray.
Rood, jongeren in Venray

17 januari 2012

Jongerencentrum weggestopt op sportpark

De gemeenteraad besloot afgelopen dinsdag 17 januari met een krappe meerderheid van 14 tegen 12 zetels voor het vestigen van het nieuwe jongerencentrum van Venray op sportpark De Wieën. Een besluit over de jongeren van Venray waar opnieuw de nodige vraagtekens bij te zetten zijn.

18 december 2011

Roojs Talent LIVE groot succes

Afgelopen zaterdag organiseerde de vers gestarte ROOD-groep van SP Venray in samenwerking met stichting Riddim en Omroep Venray een evenement voor het goede doel van het Roojse Huus 2011: Braille Without Borders. Het was een avond vol Venrayse en regionale pop- en dancemuziek die meer dan 100 bezoekers naar Riddim op de Gouden Leeuw lokte.
Roojs Talent LIVE

8 november 2011

Locatiekeuze nieuwbouw jongerencentrum uitgesteld

Afgelopen dinsdag 1 november zat de raadszaal volgepakt voor de vergadering van de gemeenteraad waarin besloten zou worden op welke locatie het nieuwe jongerencentrum gebouwd zal gaan worden. Vooraf gezien zou dit geen verrassing op moeten leveren, maar met de brand in ‘t Podium als excuus kreeg de avond een totaal andere wending.

17 oktober 2011

Grote twijfels over locatiekeuze OJC Venray

In juni werden voor de realisatie van het nieuwe jongerencentrum in Venray 3 locaties naar voren geschoven: Het scoutinggebouw, Gouden Leeuw en sportpark De Wieën. Een diepgaand onderzoek naar de locaties zou volgen. Alleen sportpark De Wieën heeft echter diepgaand onderzoek ondergaan. Dit is een van de redenen dat SP Venray grote twijfels heeft bij de locatiekeuze voor de Wieën zoals die door het College van B&W is gemaakt.

1 oktober 2011

Locatiekeuze jongerencentrum eindelijk aanstaande

De bouw van een nieuw jongerencentrum in Venray is een al veel te lang slepende kwestie. Na het einde van de relatie tussen de gemeente en OJC Dingus, waarvoor in de jaren '90 van de vorige eeuw al plannen voor vernieuwbouw waren, stonden jongeren in Venray een hele tijd in de kou. Na de oprichting van stichting V-Kick in 2004 en het hieruit voortvloeiende stichting PopPodium Venray in 2007 zit er een tergend langzaam stijgende lijn in het jongerenbeleid van de gemeente Venray.