SP bepleit: behoud de nachtapotheek ook in de toekomst voor Venray

14 maart 2013

SP bepleit: behoud de nachtapotheek ook in de toekomst voor Venray

De nachtapotheek in Venray blijft geopend. In de tussentijd dat partijen onderhandelden, voerde de SP actie voor behoud van de nacht apotheek. Ruim 750 mensen zetten hun handtekening om de apotheek voor Venray te behouden. Niet alleen nu maar ook in de toekomst!

De SP wil dat de nachtapotheek voor Venray behouden blijft. Dat is helemaal nog niet zo zeker. Op landelijk niveau wordt nagedacht over de toekomst van nachtapotheken zoals de grootte van het verzorgingsgebied. Dat ruim 750 mensen in een week tijd de moeite namen hun handtekening te zetten vindt de SP belangrijk signaal. Dit signaal van de burger mag niet verloren gaan. De SP gaat de handtekeningen aanbieden aan de eigenaresse van de nachtapotheek. Het aanbieden van de handtekeningen zal vergezeld gaan met een boodschap voor de toekomst. Joep Gielens: “We willen dat alle partijen zich proactief in blijven zetten voor behoud van de nachtapotheek. We vinden het namelijk belangrijk dat deze service, overigens net als de andere zorg zoals de HAP, zo dicht mogelijk bij de mensen wordt georganiseerd. De politiek alleen kan hier niet voor zorgen. Er zijn ook signalen van de samenleving, de apothekers en andere belanghebbenden nodig om de politiek in Den Haag hiervan bewust te laten worden.”

De SP zet zich sterk in voor een toekomstig behoud van de nachtapotheek. Wanneer de nachtapotheek uit Venray verdwijnt, is de kans aanwezig dat de HAP hetzelfde lot zal ondergaan. Hoewel er goede alternatieven te bedenken zijn om zorg zo doelmatig mogelijk te organiseren moet dit niet betekenen dat mensen voor directe zorg stad en land moeten afreizen om aan hun noodzakelijke medicatie te komen.

De handtekeningen worden maandag 18 maart a.s. om 19 uur aangeboden aan de eigenaresse van de nachtapotheek. Alle partijen, Cohesie, BENU-apotheken, De Wieenhof, VGZ en de gemeente Venray, zijn hiervoor uitgenodigd. Plaats van samenkomst: nachtapotheek MC De Wieenhof aan de Leunseweg te Venray.