Geslaagde wandeling bij Floriade

13 mei 2013

Geslaagde wandeling bij Floriade

Bijna 100 mensen hebben afgelopen Hemelvaartsdag, 9 mei, deelgenomen aan een wandeling bij het Floriadeterrein. De wandeling werd georganiseerd door de SP om de inwoners van Noord-Limburg te laten genieten van het park. Doordat de poorten waren gesloten konden de wandelaars niet het terrein op.
De Floriadewandeling was druk bezocht

Veel mensen die meeliepen waren nieuwsgierig naar het terrein. Jan Hendriks, lijsttrekker voor de SP in Venray: "Deze wandeling was bedoeld om te protesteren tegen het grote verlies van de wereldtuinbouwtentoonstelling en het feit dat het terrein nog steeds gesloten is voor bezoekers. Juist nu alles in bloei staat zou het park open moeten zijn voor met name de mensen uit Noord-Limburg die straks het harde gelag mogen gaan betalen van het verlies van de Floriade. Men schat het verlies nu in op zo'n 9 miljoen euro."

De SP heeft er bewust voor gekozen om nu nog niet illegaal het terrein op te gaan, maar vreedzaam te protesteren rondom het terrein. Vele actieve leden lieten wel stemmen op gaan om bij een volgende keer het terrein echt te gaan bezetten. Tijdens de wandeling heeft de SP het terrein van de Floriade als 'publiek bezit' verklaard. De SP raadsfracties in Venlo, Horst aan de Maas en Venray zullen vragen stellen in de gemeenteraad om het park zo snel mogelijk open te stellen voor het publiek.