Dienstapotheek gered tot 1 januari 2014

6 juli 2013

Dienstapotheek gered tot 1 januari 2014

De dienstapotheek MC Wieënhof blijft open. Tijdelijk tot 1 januari 2014. Er was een spoedoverleg van alle partijen voor nodig om dat te bewerkstelligen. Maar de zorgen blijven!

Onder druk word alles vloeibaar. Dat de betrokken partijen er uit zijn gekomen met elkaar stemt de SP tevreden. Echter de zorgen blijven ook. Want blijft de dienstapotheek ook na 1 januari 2014 open? Alle betrokken partijen, de regionale apothekers, VGZ en Cohesie, hebben met elkaar afgesproken om half augustus bij elkaar te komen om zich dan te richten op de situatie van 2014. Wat na 1 januari 2014 de nieuwe situatie is voor de dienstapotheek blijft dus nog steeds onzeker.

Overigens is de dienstapotheek alle nachten tot het spoedoverleg open geweest. Eigenaresse van de dienstapotheek Erna Mombarg-Blankvoort: “In de aanloop naar het spoedoverleg, hebben we de apotheek in de nacht van 1 en 2 juli wel open gehouden. Ik kan je vertellen, dat op de achtergrond hier bergen werk verzet worden om alles goed te regelen en dat dit alleen maar lukt dankzij de zeer grote flexibele inzet van alle zeer betrokken medewerkers.”

De SP hoopt dat de dienstapotheek in Venray kan blijven voortbestaan. Wanneer deze wegvalt kan dit ook doorwerken dat andere diensten zoals de huisartsenpost uit Venray zullen gaan verdwijnen. Kortom een onzekere toekomst voor de dienstapotheek. De SP blijft deze zaak goed volgen.