Geslaagde aftrap campagne

15 februari 2014

Geslaagde aftrap campagne

Afgelopen zaterdag 15 februari organiseerde de Venrayse SP-afdeling haar aftrap van de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen van 19 maart aanstaande. Plaats van handeling was de Grote Markt waar een eigen SP-terrasje werd gecreeërd. Speciale gast was landelijk partijleider Emile Roemer. Hij voerde keukentafelgesprekken met verschillende mensen en lanceerde met de onthulling van de drie speerpunten van SP Venray de campagne.

Al vroeg in de ochtend waren actieve SP'ers in de weer op de Grote Markt. Er werd een tent opgebouwd en ingericht met een keukentafel en ander meubilair. Uiteraard werd de tent en de omgeving versierd met het nieuwste SP campagnemateriaal. Er werd tomatensoep en fair trade koffie en thee uitgedeeld en de nieuwe verkiezingskrant vond, veelal begeleid met een sponsje, gretig aftrek onder geïnteresseerde voorbijgangers. Met de komst van Emile Roemer, die eerder op de dag Cuijk en Gennep bezocht, ontstond er een gezellige drukte bij de tent.

Mensen uit onder meer de zorg en de sociale werkplaats spraken zorgen over hun toekomst uit richting hem en lokaal lijstrekker Jan Hendriks. Ook kreeg de SP hierbij menige aanmoediging voor de rest van de campagne en de verkiezingen van 19 maart. Na de gesprekken op het SP-terras en aan de keukentafel in de tent onthulde Roemer een bord met de drie speerpunten van SP Venray: 'Armoede actief aanpakken', 'Zorg zonder zorgen' en 'Wij willen wonen'. Hij sprak zijn trots uit over de gekozen speerpunten, maar ook over de mooie veertig personen tellende verkiezingslijst. Hierna was het voor Emile Roemer tijd om naar zijn thuisgemeente Boxmeer te gaan om zijn regiotour af te sluiten. Al met al een geslaagde aftrap van de campagne van SP Venray, die men de komende weken nog in verschillende dorpen en wijken aan zal treffen.