Programma 1 mei protestbijeenkomst De Zorggroep bekend

27 april 2014

Programma 1 mei protestbijeenkomst De Zorggroep bekend

Komende donderdag 1 mei vindt om 19.30 uur in Venlo de protestbijeenkomst plaats tegen de bezuinigingen in de zorg en het beleid van De Zorggroep. De protestbijeenkomst vindt plaats op het plein voor het  Limburgs Museum (Julianapark).

Het programma op 1 mei ziet er als volgt uit:

• Opening manifestatie om 19.30 uur met een optreden van Etan Huijs, singer-songwriter uit Venray;
  • Interview met bewoners en medewerkers;
  • Intermezzo met singer-songwriter Etan Huijs;
  • Toespraak Karim Skalli, bestuurder van Abvakabo;
  • Toespraak Sjef Rambags, voormalig directeur van Thuiszorg Noord-Limburg (voorloper van Proteion, een ander zorgorganisatie in Noord- en Midden-Limburg);
  • Intermezzo singer-songwriter Etan Huijs;
  • Toespraak Henk van Gerven, lid Tweede Kamer voor de SP;
  • Afsluiting van de protestbijeenkomst.

De SP heeft de voorzitter van de Raad van Bestuur van De Zorggroep, de heer Wouter van Soest, ook uitgenodigd om de aanwezigen bij de protestbijeenkomst toe te spreken. Hij heeft laten weten daar van af te zien. Zijn bericht luidde: “Op voorhand laat ik u weten niet aanwezig te zijn bij de bijeenkomst op 1 mei as. Conform ons beleid nemen wij als bestuur niet deel aan partijpolitieke bijeenkomsten. Gezien de sterk uiteenlopende opvattingen in het land en de expliciete positie van de SP in deze, zie ik geen aanleiding om nu van ons beleid af te wijken. Wij werken voor wat betreft de politieke inzet via onze brancheorganisatie ActiZ. Ik zal hen dan ook informeren over uw bericht. Richting onze medewerkers en cliënten communiceren wij bij voorkeur direct en rechtsreeks, ook als het ingrijpende veranderingen in de toekomst betreft. En dan ook naar alle medewerkers en/of cliënten die het betreft. We gebruiken daarvoor niet het middel van bijeenkomsten die door de politiek georganiseerd worden.”

In een andere mail aan alle medewerkers van De Zorggroep werd doorgegeven: “Op 1 mei aanstaande organiseert de SP Noord- en Midden-Limburg in Venlo een protestbijeenkomst tegen bezuinigingen die van overheidswege worden doorgevoerd en de gevolgen die dat met name voor De Zorggroep heeft. Als werkgever heeft De Zorggroep geen inbreng of betrokkenheid. Uiteraard staat het je vrij om mee te doen met dit soort acties, maar De Zorggroep staat hier neutraal in.”.

Laat donderdagavond 1 mei je stem horen in Venlo. Je bent van harte welkom.