Een luid welkom voor Van Rijn in Roermond

6 oktober 2014

Een luid welkom voor Van Rijn in Roermond

Vanmorgen wachtten SP’ers uit Venray en andere delen van Limburg staatssecretaris Van Rijn op voor het stadhuis in Roermond. Hiermee begon de tweede week van de afbraaktour door het land van de PvdA staatssecretaris. Het werd een warm welkom.

Van Rijn gaat tijdens de tour in gesprek met wethouders uit de regio over de regeringsplannen voor de zorg die in 2015 ingaan. Het huidige kabinet Rutte ( PvdA en VVD) bezuinigen fors op de zorg. Honderden verzorgingshuizen moeten worden gesloten, terwijl ook de thuiszorg wordt afgebroken. Ouderen zijn hiervan de dupe en veel medewerkers in de zorg verliezen hun baan. Ook op de jeugdzorg wordt flink bezuinigd. De SP vindt dat de zorg wordt afgebroken en daarom wachten we Van Rijn door het hele land op tijdens zijn tour.

Limburgse afdelingen van de SP samen met medewerkers uit de zorg ontvingen Van Rijn met luid gezang, leuzen en protestborden. Inmiddels leek hij wel gewend aan ontvangst door de SP. De staatssecretaris gaf aan dat hij open staat voor de zorgen van de SP en van veel wethouders. Maar of hij echt luisterd?