Maak Venray weer groen, plant een boom

12 maart 2015

Maak Venray weer groen, plant een boom

Afgelopen jaar werden in het kader van bezuinigingen bijna 850 bomen omgekapt. De SP heeft dit altijd een onzinnige bezuinigingsmaatregel gevonden en heeft zich daar tegen sterk verzet. Ter compensatie van al dat gevallen groen deelt de SP aankomende zaterdag 14 maart zakjes met eikels uit.

De SP stond niet alleen in haar verzet. Voor veel mensen in Venray was deze onzinnige bomenkap een doorn in het oog. Het college trok zich daar weinig van aan en kapte door. Daar waar mensen protesteerden werden bomen niet gekapt. Echter het quotum moest gehaald worden. Daarvoor werden elders bomen gekapt.

Ronald van Hal, voorzitter van de afdeling Venray: "Dit is de meest onzinnige bezuinigingsmaatregel die ik ooit ben tegengekomen. Het levert zo weinig op en de weerstand die je er mee oproep is zo groot, dat moet je als college toch aan het denken zetten. Ik ben nog nooit zo'n college tegengekomen die zo'n dikke plaat voor haar kop heeft dan het huidige college van CDA, Samenwerking en D66 die hiervoor verantwoordelijk zijn. Om te zorgen dat dit soort wantoestanden niet vergeten worden gaan we aankomende zaterdag kleine zakjes met eikels uitdelen aan het winkelend publiek. Uiteraard hopen we dat mensen deze eikels ook in hun tuin of elders buiten planten zodat daar weer een mooi boom kan uitgroeien."

De SP zal haar campagne "Maak Venray weer groen, plant een boom" na de verkiezingen verder uitbreiden. Ronald van Hal: We gaan ieder geval weer zorgen voor aanplant. Dat doen we niet in het bos ver van de bewoonde wereld zoals dit college met haar bestuurdersbos maar gewoon in Venray."