Bijeenkomst over plannen huisvesting arbeidsmigranten in Venray en Horst

19 september 2018

Bijeenkomst over plannen huisvesting arbeidsmigranten in Venray en Horst

Woensdag 26 september a.s. organiseert de SP-werkgroep arbeidsmigranten een informatie- en discussieavond in De Wingerd (Maasbreeseweg 2 in Sevenum) over de plannen voor huisvesting van arbeidsmigranten in Venray en Horst aan de Maas.

Gastsprekers zijn onder andere Jasper van Dijk (lid Tweede Kamer voor de SP), Jos Coesmans (voorzitter van de Regionale Adviesraad Arbeidsmigranten) en Bert Peterse (oud ambtenaar coördinatie arbeidsmigranten regio Noord-Limburg). Zij gaan onder leiding van Paul Geurts (zie foto) in discussie met elkaar en met de zaal.

De “Werkgroep arbeidsmigranten” bestaat uit bewonersgroepen die op dit moment te maken hebben met concrete plannen om arbeidsmigranten te huisvesten in bijvoorbeeld Venray, America, Grubbenvorst, Sevenum en Horst. Zij maken zich zorgen over mogelijke overlast. Ook wordt gesignaleerd dat arbeidsmigranten (huur)woningen toegewezen worden, terwijl inwoners van Venray en Horst aan de Maas te maken hebben met lange wachtlijsten!

De gemeente ontwikkelt momenteel beleid voor de opvang van grote groepen arbeidsmigranten die gehuisvest worden op campings, in oude gebouwen en dergelijke. De werkgroep is van mening dat de direct betrokkenen (waartoe de omwonenden zeker behoren) mee moeten bepalen hoe het beleid vorm gegeven wordt.

De discussieavond wordt gehouden in De Wingerd, gevestigd aan de Maasbreeseweg 2 te Sevenum en start op 26 september om 19.00 uur.