SP gaat onderzoek doen in het Desselke

13 februari 2019

SP gaat onderzoek doen in het Desselke

Foto: SP Venray

In de maanden februari en maart gaat de SP onderzoek doen in de wijk ’t Desselke. Aanleiding zijn de toekomstige plannen voor de Toverbal die misschien plaats moet maken voor een supermarkt. De SP is benieuwd wat de wijkbewoners zelf vinden van al deze plannen voor hun wijk. Ook wil de SP weten hoe het staat met de staat van de huurwoningen.

Bert Vermeulen, bestuurslid van de SP hierover: “Toen we onderzoek deden in ’t Brukske kregen we ook de nodige klachten uit ’t Desselke. We hadden toen niet de mankracht om onderzoek te doen in ’t Desselke en het onderzoek in ’t Brukske was in volle gang. Dat wilden we eerst tot een goed einde brengen. Hoe mensen denken over hun wijk en of er problemen zijn in hun woning daar komen we alleen achter als we in gesprek gaan en daarna ook de mensen blijven ondersteunen in het realiseren van hun wensen.”

Het onderzoek in ’t Desselke start zaterdag 16 februari a.s.. Ronald van Hal, voorzitter: “Wat we heel vaak tegenkomen in de politiek is dat vooral over mensen wordt gesproken in plaats van met mensen. Er worden allerlei plannen gelanceerd maar de bewoners wordt niets gevraagd. Die mogen een keer hun mening geven op een informatieavond en dat is het dan wel. Zo moet je niet met elkaar willen omgaan. En ja, praten met mensen is een hele klus en kost veel tijd. Dit doen we systematisch, huis voor huis, straat voor straat. We proberen met zo veel mogelijk mensen te spreken. Het is niet zo dat we elke dag in ’t Desselke aanwezig zijn. We kiezen onze momenten uit en informeren vooraf dat we komen. Als mensen niet thuis zijn is dat geen ramp, we laten weten hoe we te bereiken zijn.

“We hebben de maanden februari en maart voor het onderzoek gereserveerd. Aan de deur worden we soms letterlijk naar binnen getrokken en zijn we het eerste uur nog niet klaar. Mensen hebben dan veel te vertellen. Daar nemen we ook de tijd voor. Rond de zomer hopen we de resultaten paraat te hebben. Wie ons kent weet dat we niet wachten op ‘resultaten’ als dat niet uitkomst. Als er echt zaken zijn waar echt iets mee moet pakken we dit samen met de mensen op.

“Waar ik echt benieuwd naar ben is wat uit het onderzoek gaat komen. Diverse oude flats en woningen worden op dit moment aangepakt door de woningstichting. We zijn heel benieuwd of mensen die verbeteringen ook zo ervaren.”

Mensen die niet thuis zijn maar toch hun mening kwijt willen over ’t Desselke kunnen de SP op de hoogte stellen door te mailen naar venray@sp.nl.