Kom in verzet en sta op voor de zorg

29 mei 2013

Kom in verzet en sta op voor de zorg

Steeds meer wordt de zorg verder uitgekleed. Van het basispakket blijft nog weinig over als het aan dit kabinet Rutte ligt. Het eigen risico stijgt ieder jaar en nu wordt er ook nog eens flink bezuinigd op de thuiszorg en de zorginstellingen.
De SP meent dat het tijd is voor actie en houdt zaterdag 8 juni in Amsterdam een grote demonstratie. Aankomende zaterdag 1 juni vraagt de SP hier in het winkelcentrum aandacht voor.

Het onlangs gesloten zorgakkoord gaat uit van 40 procent korting op de thuiszorg en 25 procent op de dagbesteding en verzorging thuis. De gemeenten moeten deze gigantische bezuinigingen door gaan voeren.

Een plaats in het verzorgingshuis is niet meer zeker in de toekomst. Volgens deze regering moeten mensen langer thuis blijven wonen, of zij daartoe in staat zijn of niet. Hoe, dat is de vraag. Want gemeenten krijgen straks meer zorgtaken en minder geld om de (thuis)zorg te regelen. Dat betekent dat veel mensen straks minder of helemaal geen zorg meer krijgen. En de mensen die het werk nu doen, krijgen ontslag. Zeker 50.000 mensen verliezen hun baan. Van mensen uit de directe omgeving en vrijwilligers wordt veel meer verwacht, maar wie moet voor hun het werk dan doen?

De SP Venray deelt 1 juni a.s. flyers uit in Venray en vraagt mensen om samen met de SP in verzet te komen tegen dit kabinet.

Lees hier meer over de demonstratie