Energiearmoede

Zo'n 550.000 Nederlandse huishoudens leven in zogeheten energiearmoede. Zij hebben een hoge energierekening, meestal een slecht geïsoleerd huis en een laag inkomen. Dat concludeert onderzoeksorganisatie TNO, op basis van cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek uit 2019 voor ruim 6,1 miljoen huishoudens.

Het economisch herstel van de coronacrisis zorgt voor een ongekende stijging van de gasprijzen en een gigantische verhoging van de energierekening. De gemiddelde energierekening stijgt volgend jaar met maar liefst 900 euro. Als er niks verandert dan moeten veel mensen zich opmaken voor een koude winter. Ruim een half miljoen Nederlanders leven namelijk al in armoede, waardoor zij hun energierekening niet meer kunnen betalen. Als het kouder wordt moeten zij kiezen voor koken of stoken. Dit mag niet gebeuren!

15 november 2021

SP gaat touren door Limburg

De SP Statenfractie organiseert de komende maanden een aantal themabijeenkomsten, op verschillende plaatsen in de Provincie. Interessante sprekers belichten verschillende actuele thema’s die spelen in de regio. In februari en april volgend jaar doet de SP-Tour Noord-Limburg aan, in Venlo en Venray. Lees verder