SP in de bres voor de Maaslijn

31 januari 2023

SP in de bres voor de Maaslijn

Vrijdag 3 en zaterdag 4 februari organiseert de SP Limburg, samen met  afdelingen in Brabant en Gelderland een actie rondom de Maaslijn. Deze spoorverbinding tussen Roermond en Nijmegen staat al jaren op de planning om aangepakt te worden middels elektrificeren bovenleiding en spoorverdubbeling.

De SP heeft hierover meermaals in gemeenten, provincies en Kamer aandacht voor gevraagd. De Maaslijn “heeft de aandacht” van de staatssecretaris maar daarvan merken we weinig. De reiziger moet wederom “wachten” op verbetering. Tijd voor actie vindt de SP.

Op vrijdag 3 februari stappen SP’ers om 16.00 uur in de trein op station Roermond en station Nijmegen. In de trein wordt reizigers gevraagd om een petitie te tekenen. Op station Venray stappen beide groepen uit en nemen zij de trein terug naar Roermond of Nijmegen.

Op zaterdag 4 februari zal er om 10.00 uur een groep SP’ers van Roermond naar Nijmegen reizen om ook op zaterdag de reizigers te vragen naar hun mening over de Maaslijn en om hen te vragen de petitie te tekenen.

Het is niet de eerste keer dat de SP aandacht vraagt voor de Maaslijn. Ook in 2014, 2013, 2012 en 2007 vroeg de SP aandacht voor de problemen op de Maaslijn. Alle problemen hebben door de jaren heen de revue gepasseerd: van rammelende dienstverlening tot aan 5e hands treinstellen. Maar de uitbreiding van de Maaslijn, die op de rol staat, maar steeds weer niet komt, blijft wel het meest hardnekkige probleem. Tijd om er weer aandacht voor te vragen!